Minulla on autotalli, rakennettu -73, jossa on ulkotiili seinät ja noin 95 mm eristettä (mineraalivilla) sekä kipsilevy sisäpuolella. Nyt se muunnetaan työpajaksi ja haluan, että siellä on miellyttävä lämpötila ympäri vuoden, eli talvella en halua käyttää ulkovaatteita siellä. Isäni mielestä pitäisi vain laittaa jonkinlainen kipsilevy 50 mm eristeellä taakse nykyistä seinää vasten. Itse olen enemmän sitä mieltä, että ottaisin kipsilevyt alas, vääntäisin rungot, lisäisin eristeen ja asentaisin höyrysulun ennen OSB:ta ja kipsiä. Isän perustelu on, että höyrysulun saaminen tiiviiksi on hankalaa ja melkein mahdotonta, mutta eihän se niin pirun mahdotonta voi olla. Vai... Kysymys kuuluu, yksinkertaisesti: mitä mieltä olette?

Hupsista, en ollutkaan selvillä sijainnistani, tämä kuuluu tietenkin eristämisen alle. Oletan, että saan apua siirtämään langan...

Tarvitsetko lainkaan höyrysulkua? Sinulla on luultavasti ilmarako tiilen ja eristeen välissä. Lisäksi autotallissa ei ole niin kosteaa ilmaa kuin asuinrakennuksessa. Ja tiili ei kuitenkaan homehdu.

Veikkaisin, että voit tehdä juuri kuten itse kirjoitat. Ruuvaa ja eristä lisää, lisää osb + kipsilevy.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.