1 084 lukukertaa ·
10 vastausta
1k lukukertaa
10 vastausta
Lisäeristys sisältä - apua!
Hei kaikki!
Olen nyt lukenut ketjuja, googlannut ja puhunut chatgpt:n kanssa, kunnes silmät vuotavat verta, ja kaikki tulevat eri ratkaisuilla ja ehdotuksilla... joten ennen kuin tulen hulluksi, ajattelin kirjoittaa tänne ja katsoa, voiko joku auttaa minua konkreettisilla vastauksilla!
Liitetyssä kuvassa olen piirtänyt, miten ajattelin pystyttää seinärungon, eristää ja laittaa osb + kipsiä olemassa olevaa seinää vasten.
Katto on kalteva, lattia on kalteva eikä mitat ole yhtään samanlaisia. Päänvaivaa!
Kuvan keltaiset viivat ovat tapaa, jonka ajattelin pystyttää 45x70 rungon. Vaaleanpunaiset viivat ovat tapaa, jolla ajattelin laittaa kipsin osb-levyjen päälle siirrettynä saumoilla (luin, että tämä oli todella tärkeää!).
Aluspuu ruuvataan lattiaan ja seuraa kaltevuutta, ja hammapuu on täysin suora katon alimmista kohdista (kiinnitetty kattoon) kattopalkkiin ja seinille päin.
Näyttääkö tämä hyvältä, vai olenko tullut hulluksi ja tehnyt siitä liian monimutkaisen?
Olen huolissani (punaisella nuolella merkitty) rakosista hammapuun yläpuolella, miten voisin parhaiten täyttää tällaisen aukon?
Kun aluspuu seuraa lattian kaltevuutta, miten asetan jalkalistan kauniisti? Laitanko vain lattian kaltevuuden mukaan, vai näyttääkö se hullulta?
Koska aluspuu seuraa kaltevuutta, minun on pakko sahata eri pituisiksi kaikki pystysuorat tukipuut. Oletan, että minun on sahattava päädyt jonkinlaisessa kulmassa myös osb:hen ja kipsiin? Pitääkö minun ajatella samalla tavalla osb ja kipsi?
OLEN ERITTÄIN kiitollinen vastauksista! Varmasti keksin vielä lisää asioita yöllä, kun pyörin ja kääntyilen ajatusten tuskissa...
Olen nyt lukenut ketjuja, googlannut ja puhunut chatgpt:n kanssa, kunnes silmät vuotavat verta, ja kaikki tulevat eri ratkaisuilla ja ehdotuksilla... joten ennen kuin tulen hulluksi, ajattelin kirjoittaa tänne ja katsoa, voiko joku auttaa minua konkreettisilla vastauksilla!
Liitetyssä kuvassa olen piirtänyt, miten ajattelin pystyttää seinärungon, eristää ja laittaa osb + kipsiä olemassa olevaa seinää vasten.
Katto on kalteva, lattia on kalteva eikä mitat ole yhtään samanlaisia. Päänvaivaa!
Kuvan keltaiset viivat ovat tapaa, jonka ajattelin pystyttää 45x70 rungon. Vaaleanpunaiset viivat ovat tapaa, jolla ajattelin laittaa kipsin osb-levyjen päälle siirrettynä saumoilla (luin, että tämä oli todella tärkeää!).
Aluspuu ruuvataan lattiaan ja seuraa kaltevuutta, ja hammapuu on täysin suora katon alimmista kohdista (kiinnitetty kattoon) kattopalkkiin ja seinille päin.
Näyttääkö tämä hyvältä, vai olenko tullut hulluksi ja tehnyt siitä liian monimutkaisen?
Olen huolissani (punaisella nuolella merkitty) rakosista hammapuun yläpuolella, miten voisin parhaiten täyttää tällaisen aukon?
Kun aluspuu seuraa lattian kaltevuutta, miten asetan jalkalistan kauniisti? Laitanko vain lattian kaltevuuden mukaan, vai näyttääkö se hullulta?
Koska aluspuu seuraa kaltevuutta, minun on pakko sahata eri pituisiksi kaikki pystysuorat tukipuut. Oletan, että minun on sahattava päädyt jonkinlaisessa kulmassa myös osb:hen ja kipsiin? Pitääkö minun ajatella samalla tavalla osb ja kipsi?
OLEN ERITTÄIN kiitollinen vastauksista! Varmasti keksin vielä lisää asioita yöllä, kun pyörin ja kääntyilen ajatusten tuskissa...
Tiili ja rappaus! Tai, Rappaus -> Tiili -> Rappaus oikeastaan.R Robin95 sanoi:
Talo on lämmitetty satunnaisesti syksyllä / keväällä / talvella, luulen että se on kylmillään noin 8-10C. Kesällä se pysyy tasaisesti noin 18-20 asteessa. Muutama lämmitin sekä puuhella ja kamiina.
Juuri niin. Leikkaa ja sahaa levyt niin, että ne seuraavat lattiaa ja kattoa. Leikkaa ne hieman lyhyemmiksi ja nosta ylös kattoa vasten.niklaskrig sanoi:
Jalkalista peittää mahdolliset pienet raot kipsilevyn ja lattian välillä.
Oletan, että minun täytyy sahata palkit kulmassa, jotta ne ovat täydellisesti kiinni sekä kannakkeeseen että kurkitukeen?S salkin85 sanoi:
Katso kuva, kuinka tarkoitan, että se muuten menee:
Klikkaa tästä vastataksesi

