Tämä on ensimmäinen viestini täällä, tunnen, että tarvitsen vähän selvyyttä siitä, mitä todella kannattaa tehdä. Aiomme lisäeristää seinän sisäpuolelta remontin yhteydessä. En tiedä ulkoseinästä paljon muuta kuin että se on puurakenteinen ja sisäpuolella on tretex, ajattelin laittaa 45 mm eristystä tretexin päälle, sitten osb ja kipsi. Olen puhunut asiasta jonkin verran ja saanut selville kolme eri vaihtoehtoa, en itse pysty arvioimaan, mikä on paras vaihtoehto.

Vaihtoehto 1 tavallinen tuulensuojapaperi eristyksen ja osb:n väliin
Vaihtoehto 2 höyryjarru
Vaihtoehto 3 ei mitään eristyksen ja osb:n väliin, sen sijaan kiinnitetään ja teipataan kaikki osb:n saumat.

Pelottaa, että kosteus pääsee seiniin ja pilaa terveen talon. Voin lisätä, että aion vaihtaa kaikki vanhat ikkunat ja päivittää ilmanvaihdon muutaman vuoden sisällä

Antakaa mielellään näkemyksiänne

Fiskarenyx Fiskarenyx sanoi:
Tämä on ensimmäinen viestini täällä, tunnen tarvetta saada hieman selvyyttä siitä, mitä todella koskee. Meidän on tarkoitus lisäeristää seinää sisäpuolelta remontin yhteydessä. En tiedä paljoa ulkoseinästä, muuta kuin että se on puuverhoiltu ja sisäpuolella on tretex, ajattelin laittaa 45 mm eristeen tretexin päälle, sitten OSB-levyn ja kipsilevyn. Olen keskustellut hieman ympärilläni ja saanut kolme eri vaihtoehtoa siitä, mitä voisi tehdä, enkä itse pysty arvioimaan, mikä näistä on paras vaihtoehto.

Vaihtoehto 1 tavallinen tuulensuojapaperi eristeen ja OSB-levyn väliin
Vaihtoehto 2 höyryjarru
Vaihtoehto 3 ei mitään eristeen ja OSB-levyn väliin ja sen sijaan tiivistetään ja teipataan kaikki OSB-levyn saumat.

Pelkään, että seinille kertyy paljon kosteutta, mikä tuhoaisi terveen talon. Voin lisätä, että aion vaihtaa kaikki vanhat ikkunat ja päivittää ilmanvaihdon muutaman vuoden sisällä.

Ottaisin mielelläni vastaan mielipiteenne
Löysin ehdotuksia vanhempien talojen eristämiseen rakennetyypin mukaan täältä
https://www.isover.se/renovering-smahus/1940-talshuset-trafasad-och-vindsbjalklag

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.