Omistan 60-luvulta peräisin olevan talon ja olen purkanut raakapontin vetääkseni uutta sähköä, dataa, tv:tä jne. Lattian välikössä on purua ja sanomalehtiä eristeenä. Joissakin kohdissa purua näyttää olevan vähänlaisesti. Voiko siihen lisätä eristettä vai onko tyhmää sekoittaa eri materiaaleja?

Tietysti sinun pitäisi lisätä enemmän eristystä, jos tilaa on. Miksi et jatkaisi spån:lla?

En tiennytkään, että purua voi ostaa. Myykö rautakauppa sitä vai onko otettava rubank fram? ;)

tai imeä tai ruiskuttaa ecofiberillä tai vastaavalla

eristysarvo puru vs moderni esim. gullfiber on noin 1/10

KAIKKI voi ostaa. Kysy vaikka sahalta/höyläämöltä?
Vaihtoehtoisesti voit ostaa jonkin "valmiin" eristeen kuten pellavalangan tai selluloosan. Lasivillaa/kivivillaa ei kannata käyttää yhdessä nykyisen kanssa.

Olin lapioinut pois kaiken purun ja asettanut mineraalivillaa. TS ei kirjoita, millainen perustus hänellä on, mutta oletan sen olevan laatta. Ei elävää materiaalia laattaa vasten, olen oppinut. Pois palikat, valu kiinni koolaukset, puru jne.

Kirjoitusvirhe 1/2 pitäisi olla :)

Hei ja kiitos vastauksista.

Talo on yksikerroksinen kellarilla, joten se koskee yläkerrosta. 200 mm betoniholvi sitten ylösrakennettu palkisto raakapontilla ja masoniitilla yläosassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.