32 375 lukukertaa ·
73 vastausta
32k lukukertaa
73 vastausta
Liimaa askelman etulevy (stepkit)
Kuulostaa hyvältäscar69 sanoi:Malli on korjattu ja se oli täydellinen pienen korjailun jälkeen, ja japanin saha kävi kuumana
Se kuitenkin otti hieman kiinni kylkeen, joten hioin leikkauspinnan hiirellä, kunnes se liukui paikoilleen vähäisellä raolla. Olen todella iloinen, että se sujui hyvin ja aion jatkaa tositoimiin huomenna.
Harmi, että mallia ei voi käyttää kuin yhteen askeleeseen, koska pieninkin poikkeama askelmien välillä näkyy heti.
Täytyy työskennellä ilman mallia muilla askeleilla, muuten kestää varmaan liian kauan ennen kuin olen valmis
Palaan varmasti uusilla kysymyksillä ja pohdinnoilla....
En ole lainkaan selvillä siitä, kuinka paljon portaat liikkuvat, mutta ehkä jonkin verran, kun talossa ei ole yhtään kiveä, paitsi perustus
Ehkä pitäisi suurentaa rakoa hieman, kun se on tällä hetkellä arviolta 0,1-0,2 mm kummallakin puolella.
Ehkä pitäisi suurentaa rakoa hieman, kun se on tällä hetkellä arviolta 0,1-0,2 mm kummallakin puolella.
Muista, että puu liikkuu ajan myötä ja jos sinulla on normaalilevyinen portaikko, askelma voi helposti turvota niin paljon lisääntyneen ilmankosteuden myötä ja aiheuttaa narinaa porraspuu-osia vasten. Panosta suurempaan tasapaksuun rakoon ja sitten lateksisaumaukseen. Jos teet maalattuja porraspuu-osia sekä lateksisaumausta, on vaikea paljastaa lateksisaumausta, ellet ole nenällesi asti portaikossa.
Vinkkinä voi myös olla täydellisen istuvuuden saavuttaminen höylällä, vaikka se onkin työlästä.
Vinkkinä voi myös olla täydellisen istuvuuden saavuttaminen höylällä, vaikka se onkin työlästä.
Sitten ensimmäinen askel oli paikoillaan. Se kesti noin tunnin. Oli vähän mietittävää siitä, millä sahaisin. Lopulta käytin pyörösahaa jakamaan askelman keskeltä ja japaninsahaa saadakseni oikean pituuden.
Toivotaan, että jatkossa menee vähän nopeammin kun pääsee vauhtiin
Nyt minun täytyy vain löytää lapsenvahti, kun pikkutyttö tulee kotiin päiväkodista niin työt voivat jatkua iltapäivällä
Toivotaan, että jatkossa menee vähän nopeammin kun pääsee vauhtiin
Nyt minun täytyy vain löytää lapsenvahti, kun pikkutyttö tulee kotiin päiväkodista niin työt voivat jatkua iltapäivällä
Hmm... huomasin, että yhdessä askelmassa kärki oli noin 1-1,5 mm lyhyempi kuin askelpinta. Mitä luulet, mikä olisi parasta, yrittääkö hioa ylimääräinen osa pois koko reunalta vai asetetaanko kompassi hieman sisemmäs niin, että askel leikataan molemmista päistä?
Uskon itse, että on parasta leikata molemmista päistä, mutta en ole varma. Miten sinä tekisit?
Uskon itse, että on parasta leikata molemmista päistä, mutta en ole varma. Miten sinä tekisit?
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Puhutko portaikon nykyisestä portaasta? Kuva olisi ollut täydellinen.scar69 sanoi:Hmm...näin, että yhdessä portaassa kärki oli noin 1-1,5 mm lyhyempi kuin askelpinta. Mitä luulet, olisi parasta yrittää hioa ylimääräistä koko reunan pituudelta vai sijoittaa kompassi hieman sisään, jotta voi sahata portaan molemmista päistä?
Itse luulen, että olisi parasta sahata molemmista päistä, mutta en ole varma. Kuinka olisit tehnyt?![]()
Ei, tarkoitan stepkit askelta. Kynnyksen reuna askelmassa on noin 1 mm pidempi kuin itse pinnalla, johon astutaan. Ilmeisesti he ovat olleet hieman huolimattomia valmistuksessa 
Liitän kuvan itse ongelmasta.
Minun kysymykseni oli, että olitko asettanut kompassin niin, että jouduit sahaamaan askelman molemmista päistä valmistusvirheen takia vai olitko yrittänyt hioa ongelmaa niin, että reuna olisi ollut suora ja siisti jo lähtötilanteessa?
Liitän kuvan itse ongelmasta.
Minun kysymykseni oli, että olitko asettanut kompassin niin, että jouduit sahaamaan askelman molemmista päistä valmistusvirheen takia vai olitko yrittänyt hioa ongelmaa niin, että reuna olisi ollut suora ja siisti jo lähtötilanteessa?
Sitten olen mukana. Olisin ehdottomasti asettanut kompassin niin, että sahataan molemmissa päissä, se antaa parhaan tuloksen. Lisäksi huomaat pian, että monet askeleet eivät ole aivan 90° porrasrunkoa vasten, mikä vaatii sahauksen molemmissa päissä joka tapauksessa.
Muuten Step-kit näytti sotkuiselta, en ole huomannut sitä aiemmin. Tarkista, että askel muuten näyttää hyvältä, ilman vikoja jne.
Muuten Step-kit näytti sotkuiselta, en ole huomannut sitä aiemmin. Tarkista, että askel muuten näyttää hyvältä, ilman vikoja jne.
Mmm...täytyy varmaan sahata molemmista päistä, täytyy tehdä se ennemmin tai myöhemmin. Mutta olisi ollut hyvä, jos olisi voinut välttää sen joissain vaiheissa.
Kyseinen askel tulee reklamoida, koska portaikon nokka oli täynnä naarmuja. Se oli myös täynnä puruja ja olisi pitänyt pysäyttää laadunvalvonnassa.
Tällä hetkellä tuntuu hieman ikävältä, että portaikon nokan ja itse askeleen välinen asennus on ollut huolimaton. Näyttää olevan samanlaista useassa askeleessa. Se varmasti korjaantuu lopulta, mutta minulla oli korkeammat odotukset laadun suhteen:S
No, askel nro 2 aloitetaan 30 minuutin kuluessa. Toivottavasti sekin sujuu hyvin
Kyseinen askel tulee reklamoida, koska portaikon nokka oli täynnä naarmuja. Se oli myös täynnä puruja ja olisi pitänyt pysäyttää laadunvalvonnassa.
Tällä hetkellä tuntuu hieman ikävältä, että portaikon nokan ja itse askeleen välinen asennus on ollut huolimaton. Näyttää olevan samanlaista useassa askeleessa. Se varmasti korjaantuu lopulta, mutta minulla oli korkeammat odotukset laadun suhteen:S
No, askel nro 2 aloitetaan 30 minuutin kuluessa. Toivottavasti sekin sujuu hyvin
Sitten sitä ollaan puhtaita ja hienoja 2 laitetun askelman jälkeen
Sahaan nyt askelmat molemmista päistä huonon valmistuksen vuoksi. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Parempi kuin uskalsin toivoa
Se vie vähän aikaa ja käsinsahaus, mutta se tuntuu turvalliselta ja asiat ovat hyvin hallinnassa. Kuitenkin japaninsaha on taipuvainen hakkaamaan ja hyppimään. Sen täytyy johtua siitä, että askelmat ovat niin järkyttävän kovia, koska se ei tehnyt niin, kun testisahasin mäntyä.
Sahaan nyt askelmat molemmista päistä huonon valmistuksen vuoksi. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Parempi kuin uskalsin toivoa
Se vie vähän aikaa ja käsinsahaus, mutta se tuntuu turvalliselta ja asiat ovat hyvin hallinnassa. Kuitenkin japaninsaha on taipuvainen hakkaamaan ja hyppimään. Sen täytyy johtua siitä, että askelmat ovat niin järkyttävän kovia, koska se ei tehnyt niin, kun testisahasin mäntyä.
Nyt on enää yksi askel jäljellä ja voi kestää muutaman päivän ennen kuin saan sen kotiin. Minullahan oli reklamaatio.
Sitten on tietenkin takareunalistat jäljellä, mutta niiden osalta ei tarvita kovin suurta panosta
Kaiken kaikkiaan se oli paljon helpompaa asentaa kuin olin uskaltanut toivoa, enkä pelkäisi tehdä sitä uudestaan, olin hirveän huolissani ennen kuin aloitin
Sitten on tietenkin takareunalistat jäljellä, mutta niiden osalta ei tarvita kovin suurta panosta
Kaiken kaikkiaan se oli paljon helpompaa asentaa kuin olin uskaltanut toivoa, enkä pelkäisi tehdä sitä uudestaan, olin hirveän huolissani ennen kuin aloitin
Kiva kuulla! Olemme tietysti uteliaita näkemään vähän kuvia!scar69 sanoi:Nyt on vain yksi askel jäljellä ja sen saaminen kotiin kestää ehkä muutaman päivän. Olihan minulla reklamation.
Sitten on tietenkin takareunalistat jäljellä, mutta siihen työhön ei vaadita suurempaa panostusta![]()
Yhteenvetona voidaan todeta, että asentaminen oli paljon helpompaa kuin olin uskaltanut toivoa, enkä pelkäisi tehdä sitä uudelleen, olin kauhean huolissani ennen kuin aloitin![]()
Tässä tulee muutamia kuvia. Kuten sanottu, toinen askel asennetaan pian. Takalistan asennus aloitetaan myös tänä iltana.
Lopuksi asennetaan pieni valkoinen lista kylkeen, joka tiivistyy paneelia vasten
Alun perin se oli mäntyportaat, joissa oli kokolattiamatto askelmissa. Ruiskumaalasin portaat marras/joulukuussa ja askeleet laitettiin nyt paikalleen
Lopuksi asennetaan pieni valkoinen lista kylkeen, joka tiivistyy paneelia vasten
Alun perin se oli mäntyportaat, joissa oli kokolattiamatto askelmissa. Ruiskumaalasin portaat marras/joulukuussa ja askeleet laitettiin nyt paikalleen