Hei!
Tarvitsisin apua valitsemaan, minkälaisen välipohjan minun pitäisi valita.
Pisin jänneväli, joka minulla on, on 520 cm yläkerrassa, ja siellä on 2 makuuhuonetta.

Toinen pohdinta on siellä, missä minulla on 380 cm jänneväli, johon olin ajatellut laittaa ison ja painavan biljardipöydän.

Mikä kannattaa valita: plywood-välipohja, masonit-välipohja vai mitä ehdottaisitte ja minkä kokoisia pitäisi käyttää??

Ystävällisin terveisin

luulen, että sinun täytyy määritellä kysymys vähän tarkemmin

oletko rakentamassa taloa vai asutko talossa, jossa on kerros, joka on 380:n jänneväli toiseen suuntaan ja 520 toiseen suuntaan?
ja mitä haluat tietää?

aiotko tehdä lattiarakenteen, jossa sinulla on 380 cm jänneväli tukea kohti ja haluat tietää, mitä siihen lattiaan pitäisi laittaa, jotta se kestää biljardipöydän, vai mikä on kysymys?

rakentamassa taloa ja jänneväli on mainitsemani mitat.
mietiskelen mitä käyttää lattian tukirakenteena, en haluaisi lattian joustavan lainkaan biljardipöydän alla.. mikä cc-mitta vaaditaan jne.
aion ottaa yhteyttä firmaan, mutta haluan hieman enemmän "lihaa luiden ympärille" ennen kuin puhun heidän kanssaan...
ja yläkerrassa on noin 5,5 metriä * 12 metriä, joten aikaisemmin mainitsemani mitat ovat jänneväli kantavien seinien välillä.

yst. terv.

se helpottaa nähdä piirustuksia miltä kaikki näyttää ja sitten tarkistin ja huomasin, että biljardipöytä ei paina enemmän kuin 100 kg ja se ei ole enempää kuin tavallinen henkilö :blushing:

mutta jos sanotaan, että käytetään 45x220 C/C 600 mm niin taipuma keskellä on noin 2 mm 100 kg pistekuormalla 3,8 m ja noin 5,5 mm taipuma 5,2 m

sitten taipumaa voi vähentää käyttämällä levymateriaalia, joka voi ottaa osan kuormasta, jotta voit jäykistää kokonaisuutta, mutta silti et saa taipumaa alas siihen, mihin pitäisi mitoittaa, jos sinulla on 5,2 m etkä käytä liimapuupalkkeja (jotka tulevat paljon kalliimmiksi)

joten jos menet 45 cm c/c ja vetoa kestävä materiaali alapuolella niin voit luultavasti päästä 2 mm ja se on aika hyväksyttävää ainakin

Kiitos vastauksesta.
Oletan, että "oikea" pöytä painaa useita 100kg, mutta tarkistan sen..
Mutta Kerto palkit taitavat olla vahvempia kuin 220*45 ja halvempia kuin liimapuuta, joten ehkä niihin kannattaa panostaa..

Katson, jos voin korjata piirustukset niin saat nähdä vähän paremmin, miltä ne näyttävät..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.