Minulla on 6 mm vaijeri, jota minun pitäisi jatkaa tehdäkseni siitä pidemmän.
Onko se mahdollista ja miten se tehdään?

Mihin vaijeria käytetään tai oikeastaan, mitkä voimat vaijerin tulee kestää?

emde sanoi:
[linkki]

Jotakin tällaista pitäisi toimia.
Näillä voi kuitenkin olla hieman parempia tuloksia, jos käytät kahta peräkkäin

http://www.biltema.se/sv/Bat/Monteringsdetaljer/Schackel/Wirelas-251120/

Mutta kuten sanottu, se riippuu siitä, minkä voimat langan on kestettävä, mutta Bilteman variantti (saatavilla myös muissa paikoissa) on yleensä vahva, jos käytät kahta per liitos. On myös hyvin kehittyneitä liitoksia, joita käytetään muun muassa veneiden takiloissa, mutta nämä ovat melko kalliita.

Viimeksi muokattu:
supremo sanoi:
Minulla on 6 mm vaijeri, joka pitäisi jatkaa pidemmäksi. Onko se mahdollista ja miten se tehdään?
Riippuen vaijerin rakenteesta, vaijeri voidaan splissatida (= jatkaa maallikoille). Miltä vaijeri näyttää? Eri kaapelityypit 1x19, 7x7 ja 7x19 tiiviisti vieri vieressä.

Eli kuinka monta lankaa, miten langat on ryhmitelty? Yleisimmät ovat 1x19, 7x7 ja 7x19 lankainen.

Mutta paras ja yksinkertaisin tapa jatkaa on tehdä silmukka jokaiseen osaan umpitupilla ja taluritlukoilla.

Täältä löydät paljon herkkuja: http://www.vajerman.se/

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Jos TS kysyy täällä BH:ssa, hän ei luultavasti osaa splittaa tamppia ja erityisesti ei vaijeria. Tuskin kukaan splittaa 6 mm vaijeria vaan vaihtaa sen :)

Talurit on hyvä, mutta siihen tarvitaan puristustyökalu tai sitten voi antaa firman puristaa sen, mutta silloin voi yhtä hyvin tehdä suoran liitoksen jollakin puristeholkilla ja saada melko hyvän lujuuden, koska se on siistimpi kuin käyttää kaus.

Jos lujuus ja ulkonäkö ovat tärkeitä, paras vaihtoehto on etsiä rikaustyöpaja, joka tekee rikauksia purjeveneisiin, koska he voivat tehdä puristuksen pientä korvausta vastaan. Esimerkiksi Tukholmassa voi mennä Benns Rigg -liikkeeseen, mutta kannattaa tarkistaa lähin rikaaja.

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikista vastauksista.
Minun täytyy kaataa puu ja käyttää vaijeria ohjaamaan kaatumissuuntaa. Se vaijeri, joka minulla on, puuttuu noin kaksi metriä pituutta siihen, mihin haluan kiinnittää sen.
Puu ei ole kovin iso, ehkä 6 metriä korkea ja ehkä 25-30 cm halkaisijaltaan. Tällaiselle voimakkuudelle voi olla hankalaa löytää yksinkertaisia lukkoja, joten ehkä olisi parempi hankkia pidempi vaijeri? (Vaikka mieluiten välttäisin sitä)

Lukot eivät ole ongelma, sillä jos taivutat silmukan vaijeriin ja lukitset sen kahdella lukolla, jotka ovat kuvassa Biltemasta, lukko pitää. Sitten jatkat tekemällä samanlaisen silmukan seuraavan vaijerin ensimmäisen läpi ja lukitset senkin vähintään kahdella lukolla, niin se ei liiku. Sitten taas, jos 6 mm vaijeri kestää sen, mitä aiot tehdä, riippuu vaijerin laadusta.

supremo sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista. Tarvitsen kaataa puun ja käyttää vaijeria kaatosuunnan ohjaamiseen. Vaijeri, joka minulla on, on noin kaksi metriä liian lyhyt kiinnityspaikkaan. Puu ei ole kovin iso, ehkä 6 metriä korkea ja halkaisija noin 25-30 cm. Ehkä tällaiselle voimakkuudelle ei ole helppoja lukkoja ostettavissa, vaan ehkä olisi parempi hankkia pidempi vaijeri? (Vaikka mieluiten välttäisin sitä)
Miksi et käyttäisi köyttä sen sijaan? Paljon helpompi käsitellä.

• Tykkään
bygga_bo
  • Laddar…
6mm (133-lankainen) wirella on murtokuorma 2000kg
Wire pystyrikillä (vähemmän lankoja, mutta vahvempia) kestää 2800kg (murtokuorma)
Tee kaksoissolmu waijerien välillä, se kestää sen mihin sitä aiot käyttää...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.