5 335 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Liittää seinän koolauspuut
Hei,
rakennan parhaillaan työpaja/telttaa (eli ei vanerilevyjä seinissä niiden jäykistämiseksi). Teltasta tulee 15 metrin pituinen, 5 metrin leveä ja 5,4 metrin korkea, johon sitten rakennetaan kattotuolit ja katto.
Päätin käyttää runkoon 125x50 parrupuuta 60 cm välein. Mutta saan vain 3,7 m pitkiä parruja. Joten miten saan 3,7 m parrun venymään 5,4 m pitkäksi?
Yritin luonnostella kaksi ratkaisua alla. a) laitan vaakapuun ja jatkan sitten pystypuilla, ja b) yritän jatkaa jokaista parrua kahdella 1 metrin parrunpätkällä kummallakin puolella liitosta. Mikä kestää parhaiten? Onko jokin muu tapa, jonka minun pitäisi tehdä?
rakennan parhaillaan työpaja/telttaa (eli ei vanerilevyjä seinissä niiden jäykistämiseksi). Teltasta tulee 15 metrin pituinen, 5 metrin leveä ja 5,4 metrin korkea, johon sitten rakennetaan kattotuolit ja katto.
Päätin käyttää runkoon 125x50 parrupuuta 60 cm välein. Mutta saan vain 3,7 m pitkiä parruja. Joten miten saan 3,7 m parrun venymään 5,4 m pitkäksi?
Yritin luonnostella kaksi ratkaisua alla. a) laitan vaakapuun ja jatkan sitten pystypuilla, ja b) yritän jatkaa jokaista parrua kahdella 1 metrin parrunpätkällä kummallakin puolella liitosta. Mikä kestää parhaiten? Onko jokin muu tapa, jonka minun pitäisi tehdä?
En ajatellut A tai B, mutta sellainen tyyppi, jolla olen jatkanut reglar:ia ja on täysin jäykkä liitos. 1 metrin jatkokappale ja 2 päässä 10 cm sisään, 2 keskellä ja 2 päässä 10 cm sisään osassa, joka jatketaan, vähän siksakkia niin sitoutuvat täysin.
50x125 54dm on yleinen mitoitus sahalla. Jos sinulla on kontakteja, sinun pitäisi pystyä ostamaan paketti, mutta ei 13:-/m jos haluat jotakin, jota voi käyttää buggaamiseen
Mitä liitokset maksavat materiaalikustannuksina?
Mitä liitokset maksavat materiaalikustannuksina?
Klikkaa tästä vastataksesi