12 800 lukukertaa ·
4 vastausta
13k lukukertaa
4 vastausta
Liimata liuskekiveä seinälle?
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Haluan kiinnittää liuskekivilaattoja seinään, onko olemassa hyvää fixiä tai sementtiä tähän tarkoitukseen?
Löysin tämän linkin:
http://www.johnlsayers.com/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=13293&start=60
Vieritä sivun alaosaan, niin siellä on joitain kuvia.
Jos lukee foorumin viestejä linkissä, kivet on kiinnitetty jonkinlaisella liimalla, onko olemassa suomalaista vastinetta?
Ajattelin käyttää todella karheaa luonnonkiveä, joten niistä tulee huomattavasti paksumpia kuin kaakeleista ja painavampia, mitä kannattaisi käyttää, jotta laatat varmasti pysyisivät kiinni? Enhän halua, että jokin niistä putoaa päähän....
Löysin tämän linkin:
http://www.johnlsayers.com/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=13293&start=60
Vieritä sivun alaosaan, niin siellä on joitain kuvia.
Jos lukee foorumin viestejä linkissä, kivet on kiinnitetty jonkinlaisella liimalla, onko olemassa suomalaista vastinetta?
Ajattelin käyttää todella karheaa luonnonkiveä, joten niistä tulee huomattavasti paksumpia kuin kaakeleista ja painavampia, mitä kannattaisi käyttää, jotta laatat varmasti pysyisivät kiinni? Enhän halua, että jokin niistä putoaa päähän....
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Kiitos vastauksesta! Minun oli vaikea löytää sopivaa tuotetta Tremcon verkkosivuilta. Tiedätkö, mikä on kiviliman nimi?
Tarvitsen liiman, jolla on suuri täyttökyky, koska kivet tulevat olemaan melko rosoisia ja epätasaisia. Joten uskon, että tarvitsen ennemminkin sementin/laastin tyyppistä kuin pelkkää liimaa. Vai voisiko riittää jonkun tyyppinen asennusliima?
Toinen kysymys: Riittääkö kipsi kivien taakse, vai pitäisikö käyttää jotain vahvempaa, esimerkiksi sementtipohjaisia levyjä?
Tarvitsen liiman, jolla on suuri täyttökyky, koska kivet tulevat olemaan melko rosoisia ja epätasaisia. Joten uskon, että tarvitsen ennemminkin sementin/laastin tyyppistä kuin pelkkää liimaa. Vai voisiko riittää jonkun tyyppinen asennusliima?
Toinen kysymys: Riittääkö kipsi kivien taakse, vai pitäisikö käyttää jotain vahvempaa, esimerkiksi sementtipohjaisia levyjä?
Sen nimi on PL700. Tarkista paikallisesta rautakaupasta/rakennustavaraliikkeestä (revex, jos asut lähellä), niin he voivat näyttää tuotteen. Tremcon sivusto oli vaikea... Se toimii tiivistevaahdon tai PU-puuliiman tavoin. Laajenee. Se on tarkoitettu kiville ja leca-harkoille. Joten sen pitäisi toimia. Kipsiseinä ei kanna liuskekivilevyjesi painoa, jos saan arvata. Soita Tremcolle ja kysy.
Hei JonathanGubbe.
Olen juuri tehnyt sellaisen seinän, katso kuva.
Olin huolissani kipsilevyn kantavuudesta, joten aloitin kiinnittämällä galvanoidun verkon, jonka ostin edullisesti biltemasta. Voi myös käyttää rappausverkkoa, mutta se on paljon kalliimpaa. Kiristin verkon katosta lattiaan vetämällä tukevat brickskruvit karmeihin. Käytin tavallista fixiä ja aloitin levittämällä kerroksen verkkoon, sitten liuskekivialustoihin. Se on nyt todella hyvin kiinni, ja seinä on kunnolla vahvistettu verkolla ja kiinnityslaastilla.
Onnea matkaan!
/CC
Olen juuri tehnyt sellaisen seinän, katso kuva.
Olin huolissani kipsilevyn kantavuudesta, joten aloitin kiinnittämällä galvanoidun verkon, jonka ostin edullisesti biltemasta. Voi myös käyttää rappausverkkoa, mutta se on paljon kalliimpaa. Kiristin verkon katosta lattiaan vetämällä tukevat brickskruvit karmeihin. Käytin tavallista fixiä ja aloitin levittämällä kerroksen verkkoon, sitten liuskekivialustoihin. Se on nyt todella hyvin kiinni, ja seinä on kunnolla vahvistettu verkolla ja kiinnityslaastilla.
Onnea matkaan!
/CC
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi