Tässä tiiliseinä, joka koostuu pääosin noin 1 cm kerroksesta rappausta. Osa seinästä on puhdasta tiiltä. Haluaisin siitä tasaisen ja harkitsen laittaa rappausta tiilen päälle, jotta se olisi kohtuullisen tasainen, ja sen jälkeen liimata 6 mm:n remonttikipsiä. Voisiko tämä olla hyvä idea? Voiko kipsilevyjä liimata suoraan rapatulle seinälle?
 
Pitäisi toimia hyvin... mutta miksi ei vain lataa seinää ja ruuvaa sinne tavallinen kipsi?
 
Tja, sellainen ratkaisu voisi olla jotain tyyliin 20mm läkt, 11mm OSB, 6mm kipsi. Mielestäni se ratkaisu vaikuttaa vähintäänkin yhtä hankalalta ja rakentuu lisäksi enemmän.
 
T
Poista jäljellä oleva rappaus niin, että kaikki tiilet tulevat esiin, sitten kiinnität tavallisen kipsilevyn (13mm) kiinni kiinnitysaineella, esimerkiksi Bostikin MultiFixillä!
 
Tai annostelet klikkit fixillä alustan mukaan ja painat/ladot kiinni kipsilevyt (13 mm) fixillä (edellyttäen, että olemassa oleva rappaus on kohtuullisen kantava).

Muuten maxit gypsum on erittäin helppokäyttöinen!
 
Ok, mietin silloin laittavani siihen kipsilaastia. Miksi suosittelette 13 mm? Ajattelin 6 mm kipsiä.
 
13 mm on paljon jäykempi. Jos seinässä on epätasaisuuksia, on olemassa riski, että 6 mm:n levyt aaltoilevat, kun painat ne kiinni. 6 mm toimii hyvin, jos seinät eivät ole kovin epätasaiset, joten voit käyttää fixkam ja et tarvitse klicklimma. Jos klicklimma 6 mm, niin sinulla on myös hyvin heikot seinät "klickien välillä" (vertaa siihen, että kiinnität 6 mm harvakseltaan ilman taustalevyä).

13 mm:llä voit helpommin säätää levyjä ilman, että ne taipuvat, ja saat kestävämmän seinän.
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.