Aion laittaa kalkkikivilaattoja vanhan taloni kaakeliuunin eteen. Pinta-ala on 90 X 45 cm. Laattojen alustana käytän 22 mm lattialastulevyä. Muu lattia on massiivinen vanha lankkulattia. Mitä liimaa minun pitäisi käyttää? Ei tule olemaan suurempia kuormituksia, paitsi kun uunia sytytetään.

Mukavaa käyttää kalkkikiveä kaakeliuunissa. Ihan oikein. Eikö näitä yleensä asenneta ennemmin kaakeliliimalla kuin liimalla? Mieluiten alustan pitäisi olla myös lattiakipsiä, jotta se olisi tukeva.

Meillä on itsellämme kalkkikiveä tulisijojen ympärillä. Se on itse asiassa irrallaan valetun pinnan päällä. On kai aika alhaalla tehtävälistalla kiinnittää ne liimalla ja saumata väliin. Toimii kuitenkin melko hyvin irrallaan. Ne ovat tiiviisti ja tasaisella alustalla, joten ne pysyvät paikoillaan.

Katso Mysinge Sten -sivusto, siellä on kaikki tiedot, joita tarvitset kalkkikivestä. Katso esite nimeltä "inomhus". Minulla on käsitys, että esimerkiksi epoksipohjaisella liimalla on ok liimata, mutta huomaa, että jos käytät kiinnityslaastia, sen tulee olla tarkoitettu kalkkikivelle. Tämä koskee myös saumausainetta.

Sent from my GT-S5830 using Byggahus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.