Aion avata 360 cm reiän ulkoseinään 1,5-kerroksiseen taloon, jossa on satulakatto, lasiseinän asennusta varten. Siksi minun täytyy asentaa vaakasuuntainen palkki, ja jos käytetään Moelvin ohjelmaa, siitä tulee 90x405 liimapalkki, jonka painuma on 9 mm. Onko täällä ystävällistä sielua, joka voisi neuvoa, minkä teräspalkin HEA tai HEB voisi käyttää liimapalkin sijaan säästääkseen korkeudessa tilaa?

Kiitos:)
 
Olen lukenut sen ketjun, sekoan hieman vastauksista, koska jotkut väittävät, että liitetyyn taulukkoon ei voi luottaa, mutta minun tapauksessani minulla on olemassa oleva palkki (heb 160), jonka voin ostaa halvalla :) onko joku, joka voisi laskea, voisiko se toimia 90x405x3600mm liimapuupalkin sijasta?
 
I
Kuten aiemmin olen esittänyt mycke_nu:n mainitsemassa ketjussa, ei ole niin yksinkertaista suoraan kääntää puuta teräkseksi ja päinvastoin. On yksinkertaisesti aloitettava alusta kuormitusten laskemisen jne. suhteen, jotta voidaan saada selville maksimaalinen taivutusmomentti, jos alkuperäisen palkin laskenta ei ole käytettävissä.
_________________________
Byggaren
 
  • Tykkään
kumars
  • Laddar…
Jos käytän moelvensin ohjelmaa ja syötän kaikki mitat jne., saan tämän vastauksen

Mitta Taittuminen Pilarikuorma Palkin paino

LT 90x405 9 mm (L/410) 74 mm 31,5 kN 62 kg

LT 115x405 7 mm (L/522) 58 mm 31,6 kN 79 kg

En tiedä auttaako tämä mitään:confused:
 
Mitat:
Rakennuksen katon kaltevuus: 45°
Talon leveys: 7970 mm
Kantolangan jänneväli: 3600 mm
Kattotuolien keskiöväli (c/c kuvassa): 1200 mm
Edellytykset:
Turvallisuusluokka: 2
Ilmastoluokka: 0 - 2
Kattorakenne: Betonikattotiilet / eristys / sisäinen verhoilu
Omapaino kattorakenne: 0,90 kN/m²
Lumikuorma Värmdö:2,0 muotokerroin 0,55
 
Otin yhteyttä suunnittelijaan, sain selville, että tarvitsen hea-160
 
Beijerilla on hauska teksti liimapuusta ja uskon kaikkeen, mitä netissä kerrotaan.....

"Liimapuu on luonnollinen rakennusmateriaali, josta on tullut äärimmäisen suosittu viime vuosina. Eikä se olekaan ihme. Liimapuu on periaatteessa yhtä kantokykyinen kuin teräs, mutta painaa vain puolet siitä. Se kestää myös tulipaloja paremmin kuin monet vastaavat materiaalit, mikä usein näkyy vakuutusmaksuissa. Kuvassa on esimerkkejä liimapuupalkeista ja pylväistä."
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=44213

Ehkä pitäisi lisätä, että näin ei ole ollenkaan. He ovat pitäneet tekstiä verkossa useita vuosia.
 
Voit taivuttaa HEA ennen asennusta, jolloin se on suora kuormituksen aikana.
 
I
petersk sanoi:
Beijerillä on hauska teksti liimapuupalkista ja uskon kaikkeen mitä netissä lukee.....

"Liimapuupalkki on luonnollinen rakennusmateriaali, joka on tullut erittäin suosituksi viime vuosina. Eikä ihme. Liimapuupalkilla on käytännössä sama kantavuus kuin teräksellä, mutta se painaa vain puolet vähemmän. Se kestää myös tulipaloja paremmin kuin monet vastaavat materiaalit, mikä usein näkyy vakuutusmaksuissa. Kuvassa on esimerkkejä liimapuupalkista ja pilareista."
[linkki]

Ehkä pitäisi lisätä, että ei se ollenkaan ole niin. He ovat pitäneet tekstiä esillä useita vuosia

Se on osittain oikein. Teräspalkki, ilman palosuojausta, menettää kaiken kantavuutensa jo +620 asteessa C. Liimapuupalkki hiiltyy pintakerroksessa ja voi kestää paljon pidempään kuin teräspalkki, joka on jo luovuttanut kauan sitten. Sama koskee homogeenista puuta. Jos katsot taloa, joka on palanut, usein on kattokannattimet (puusta), jotka ovat jäljellä + savupiippu, mutta jos se on teräsrakennelma, se vääntelehtii keitetyiden makaronien lailla maassa.
_____________________
Rakentaja
 
imported_Byggaren sanoi:
Se on osittain totta. Teräspalkki, palolta suojaamaton, menettää kaiken kantokykynsä jo +620 asteen lämpötilassa. Liimapuupalkki hiiltyy pintakerroksessa ja voi kestää paljon pidempään kuin teräspalkki, joka on jo aikoja sitten antautunut. Sama koskee homogeenista puuta. Jos katsot taloa, joka on palanut, usein kattotuolit (puusta) ovat yhä paikallaan + savupiippu, mutta jos kyseessä on teräsrakenne, se kiemurtelee kuin keitetyt makaronit maassa.
_____________________
Byggaren
Makaronit, tarkoitatko kuten world trade center:confused:
 
I
shelby67 sanoi:
Makaroner, tarkoitatko kuten world trade center:confused:
Olisiko pitänyt käyttää keitettyä spagettia vertauksena sen sijaan? :confused:
___________________
Rakentaja
 
Vaikka talo on palanut, tuntuu siltä, että on pienempi ongelma, että teräspalkki on tuhoutunut...
 
Olen valmis samaa mieltä:rolleyes:
 
Nyt brandi ei ollutkaan se, mitä ajattelin koskien Beijersin tekstiä.

Teräs tulee suojata palolta tarvittavassa laajuudessa. Pientaloissa riittää 2 kerrosta 13 mm kipsilevyä tai 15 mm Knauf fireboard. Puun palonopeudeksi lasketaan yleensä 0,5 mm/min. Ltb 90x405 kolmisivuisessa palokuormituksessa 30 minuutin kuluttua on 60x390. Sen pitäisi kestää palokuorman. Tämä ei yleensä ole ongelma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.