4 023 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Liimapuupalkki kahden autotallin oven yli, kaksi lyhyttä vai yksi pitkä?
Hei,
Olen remontoimassa autotallia ja ajattelin laittaa kaksi liimapuupalkkia autotallin ovien yläpuolelle (joiden väli on noin 50 cm) ja asettaa ne liimapuupilareille. Ajatus tuli mieleeni, että saattaisi olla parempi käyttää vain yhtä pitkää liimapuupalkkia ja tukea sitä ovien välissä yhdellä tai kahdella pilarilla.
Mitkä ovat etu/haittapuolet? Miten te olisitte tehneet?
Olen remontoimassa autotallia ja ajattelin laittaa kaksi liimapuupalkkia autotallin ovien yläpuolelle (joiden väli on noin 50 cm) ja asettaa ne liimapuupilareille. Ajatus tuli mieleeni, että saattaisi olla parempi käyttää vain yhtä pitkää liimapuupalkkia ja tukea sitä ovien välissä yhdellä tai kahdella pilarilla.
Mitkä ovat etu/haittapuolet? Miten te olisitte tehneet?
Ne istuvat kantavalla puolella, katto viettää etureuna/takareuna.
Ja kuormat ovat peltikatto eristyksellä, lumivyöhyke 3,5. Olen katsonut, minkä LT:n valitsen, jos laitan yhden per avaus ja näyttää siltä, että se toimii 66x315 tai 90x270 kanssa.
Ja kuormat ovat peltikatto eristyksellä, lumivyöhyke 3,5. Olen katsonut, minkä LT:n valitsen, jos laitan yhden per avaus ja näyttää siltä, että se toimii 66x315 tai 90x270 kanssa.
Viimeksi muokattu:
Etu pitkässä palkissa on, että palkki käyttäytyy käytännössä melkein kuin kiinnitettynä yhteen päähän (porttien välillä). Tämä tarkoittaa, että sama palkki taipuu vähemmän saman kuormituksen alla.
Olen tullut siihen tulokseen, että aion asettaa LT-palkin koko etureunaa pitkin. Toisella puolella porttia on hieman yli 1,15 m, toisella puolella noin 0,4 m ja niiden välissä noin 0,5 m, joten tuntuu yhtä hyvältä asettaa palkki koko matkalle ja sen päälle asettaa vaakasuora palkki hammaspalkiksi.
En näe juurikaan järkeä antaa LT-palkin mennä pidemmälle sivuille kuin on tarpeen.
Saat kalliimman palkin, vaikeammin kuljetettavan palkin, raskaamman ja siten hankalamman asentaa, enemmän kylmäsiltaa.
Ainoa hyvä syy, jonka näen, on, että autotallia on tulevaisuudessa helppo muokata ovien lukumäärän ja leveyden osalta.
Saat kalliimman palkin, vaikeammin kuljetettavan palkin, raskaamman ja siten hankalamman asentaa, enemmän kylmäsiltaa.
Ainoa hyvä syy, jonka näen, on, että autotallia on tulevaisuudessa helppo muokata ovien lukumäärän ja leveyden osalta.
Porttien välillä se täyttää todennäköisesti jonkin tehtävän, että se muuttuu vahvemmaksi yhdellä palkilla kahden sijaan?
Mutta ehkä on helpompaa molemmissa päissä "liittää" ja asettaa sääntö pystyasentoon hammarbandetin alle sen sijaan, että käytettäisiin palkkia.
Mutta ehkä on helpompaa molemmissa päissä "liittää" ja asettaa sääntö pystyasentoon hammarbandetin alle sen sijaan, että käytettäisiin palkkia.
Klikkaa tästä vastataksesi