2 456 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Liimapuulevy ulkona
Aion rakentaa uusia laatikoita mehiläispesääni varten ja 18mm paksuinen liimapuulevy sopisi siihen täydellisesti.
Mutta kestääkö se ulkona??
Aion maalata koko pesän pellavaöljymaalilla: 2 kerrosta ohennettua ja 2 kerrosta ohentamatonta.
On hankalaa liimata lankkuja yhteen tähän tarkoitukseen, ja valmiina ostettavat laatikot eivät sovi pesiini.
Mutta kestääkö se ulkona??
Aion maalata koko pesän pellavaöljymaalilla: 2 kerrosta ohennettua ja 2 kerrosta ohentamatonta.
On hankalaa liimata lankkuja yhteen tähän tarkoitukseen, ja valmiina ostettavat laatikot eivät sovi pesiini.
Miten meni? Mietin myös, miten liimalevyt toimivat ulkona, s.k. harrastelevyt on liimattu sisäliimalla, joten käsittelemättömänä se ei varmaan toimi hyvin. Mutta miten on, JOS ne ovat huolellisesti maalatut esimerkiksi akrylaattijärjestelmällä ja tehty kuusesta?J JGS85 sanoi:Aion rakentaa uusia laatikoita mehiläispesälleni ja 18 mm paksu liimapuulevy sopisi täydellisesti siihen.
Kestääkö se olla ulkona??
Maalan koko pesän pellavaöljymaalilla, 2 kerrosta ohennettuna ja 2 kerrosta ohentamattomana.
On hankalaa liimata lautoja yhteen tähän tarkoitukseen, ja valmiit laatikot, joita voi ostaa, eivät sovi minun pesiini.
Viimeksi muokattu:
Bump!
Olen luopunut liimapuusta ulkona, missä se altistuu kosteudelle, se ei kestä. Ei ainakaan länsirannikolla meren äärellä. Minulla on liimapuuta lasituksen karmilaudoissa, ne ovat alkaneet lahota jo muutaman vuoden jälkeen hyvistä kosteussuojista huolimatta. Ne lahosivat käytännössä sisältä ulospäin...
Nyt aion yrittää löytää tavallisia karmilautoja riittävän paksuissa mitoissa sen sijaan, mutta se on luultavasti mahdotonta. Täytyy keksiä jotain, ajattelen kahta rinnakkaista lautaa, jotka sahataan viistoon ulospäin niissä kohdissa, joissa ne ovat vastakkain. Tuskinpa se lyhyemmän aikaa kestää ainakaan...
Olen luopunut liimapuusta ulkona, missä se altistuu kosteudelle, se ei kestä. Ei ainakaan länsirannikolla meren äärellä. Minulla on liimapuuta lasituksen karmilaudoissa, ne ovat alkaneet lahota jo muutaman vuoden jälkeen hyvistä kosteussuojista huolimatta. Ne lahosivat käytännössä sisältä ulospäin...
Nyt aion yrittää löytää tavallisia karmilautoja riittävän paksuissa mitoissa sen sijaan, mutta se on luultavasti mahdotonta. Täytyy keksiä jotain, ajattelen kahta rinnakkaista lautaa, jotka sahataan viistoon ulospäin niissä kohdissa, joissa ne ovat vastakkain. Tuskinpa se lyhyemmän aikaa kestää ainakaan...
Klikkaa tästä vastataksesi