N
Hei.
Haluaisin kiinnittää 25x48 laudan suoraan rapattuun leca-seinään sisätiloissa/kuivassa tilassa. Toimiiko joku liima, joka kestää kunnolla? Arvelen, että sen pitäisi kestää 2-3 kg kuormaa suoraan alas. 3-4 kg leikkaus. Laudat tulevat aivan reunimmaiseksi leca-seinään (max 1 cm reunasta) joten poraaminen ja tulppaaminen on hieman riskialtista.

B
Vaikea arvioida, kuinka hyvin rappaus pysyy lecan päällä. Luulen, että hyvä rakennusliima pysyy, mutta rappaus saattaa irrota seinästä. Ja silloin ei ole väliä, kuinka hyvä liima on.

Minun on hieman vaikea ymmärtää, miksi ei voisi käyttää plugia ja ruuveja. Pitäisi kai voida porata vinoon, jos ollaan lähellä reunaa?

N
B BSOD sanoi:
Vaikea arvioida, kuinka hyvin rappaus tarttuu Leca-blokkeihin. Uskon, että hyvä rakennusliima pitää, mutta rappaus saattaa irrota seinästä. Ja silloin ei ole väliä, kuinka hyvää liimaa käytetään.

Minun on vähän vaikea ymmärtää, miksei voisi käyttää plugsia ja ruuveja. Voisi varmaan porata viistosti, jos se on lähellä reunaa?
Juuri siinä kohdassa on vain ohut kerros rappausta B-massalla, joten se ei irtoa siinä. Toinen syy liimaa käyttää on, että näin on helpompi saada se täysin suoraan ja pystysuoraan - ruuvit vetävät tukipuita Leca-blokkia vasten, joka ei ole 100% tarkasti samanmittainen koko matkalta. Liima täyttäisi tämän ja tukipuut olisivat suorassa.

B
Kuinka pitkä on läkten? Ja onko se osa, joka on 48mm, joka pitäisi liimata?

N
B BSOD sanoi:
Kuinka pitkä on läkt? Ja onko se osa, joka on 48mm, joka aiotaan liimata?
2m - 1m - 2m (10x21) oviaukko, johon ajattelin vain "kehystämisen" ilman ovea. Nimi on varmasti hyvä, mutta en muista sitä nyt.
Kyllä, se on 48 osa, joka aiotaan liimata lecaan.

B
N nova383 sanoi:
Juuri niin.
se on oviaukko 10x21, jossa ajattelin olla "pellitys" ilman ovea. Se varmaan kutsutaan joksikin, mutta en muista sitä nyt.
ok. Kuulostaa joltain listalta? Mutta on hieman vaikea ymmärtää, miten aiot kuormittaa kappaletta.

Kuten sanottu, olen epäileväinen pelkästään liimaamiseen, mutta jos kokeilisin, käyttäisin PL400-liimaa. Ei kuulosta siltä, että seuraukset olisivat suuret, jos liima irtoaa? Sitten ei kai ole muuta kuin kokeilla.

Kokeilin kerran halpakonstruktionslimiä Byggmaxilta. Se oli kuin vanhaa purukumia puolen vuoden kuluttua.

• Tykkään
nova383
  • Laddar…
N
PL400 kuulostaa kyllä idealta!
Foder sanotaan sitä kyllä : )
Ei, ei ole mitään kuormituksia, joista puhua.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.