Hei!
Minulla on kysymys liittyen siihen, että kiinnitän vaakasuunnassa olevat lecaharkot olemassa olevaan parkettilattiaan, joka tulee olemaan pohjana uunijalustalle. Pitäisikö parketin ja lecan väliin laittaa jotain, esimerkiksi ohut vaahtomuovi siltä varalta, että lattia liikkuu vuodenaikojen mukaan?
 
  • Leca-harkkoja parkettilattian päällä, viereen ladottu tiiliseinää vasten, tarkoituksena rakentaa liesituki.
  • Vanha puuhella seisoo raidallisella matolla, lähellä vasaroitua pahvia parkettialustalla.
Viimeksi muokattu:
Claes Sörmland
Kuulostaa oudolta laittaa liesi suoraan parketille. Miltä lattia näyttää parketin alla? Onko kyseessä erittäin kevyt liesi, jotta lattia kestää sen?

Muuten voit laittaa lecaharkot kelluvasti lattialle ja vain saumata ne, esimerkiksi rakennusmuoville.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
MioMorris
  • Laddar…
M MioMorris sanoi:
Hei!
Minulla on pohdinta siitä, että liimaisin makaa levitetyt lecaharkot olemassa olevalle parkettilattialle, josta tulisi perusta takalle. Pitäisikö olla jotain parketin ja lecan välillä, esimerkiksi ohut vaahtomuovi, jos lattia liikkuu vuodenaikojen mukana?
Mikä takka teillä on tarkoitus laittaa sinne?
Olen utelias kuinka paljon se painaa.

Meillä on takka, joka painaa noin 150 kg, seisomassa parketilla, mutta tulisijasuojan välissä.

Kuulostaa kuitenkin hieman oudolta liimata lecaharkot lattialle..
 
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Kuulostaa oudolta laittaa liesi suoraan parketille. Miltä lattia näyttää parketin alla? Onko liesi todella kevyt, jotta lattia kestää sen.

Muuten voit asettaa lecasblockit kelluvaksi lattialle ja vain saumata ne, esim. rakennusmuoville.
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Kuulostaa oudolta laittaa liesi suoraan parketille. Miltä lattia näyttää parketin alla? Onko liesi todella kevyt, jotta lattia kestää sen.

Muuten voit asettaa lecasblockit kelluvaksi lattialle ja vain saumata ne, esim. rakennusmuoville.
Juuri niin, ajatus on laittaa kelluvat lecasblockit perustukseksi. Parketin alla on vanha klinkkerilattia, jossa on ollut vanha puuliesi.
 
FredrikR FredrikR sanoi:
Mikä liesi aiotte laittaa sinne?
Olen utelias, mitä se painaa.

Meillä on takkamme, joka painaa noin 150 kg, parketin päällä, mutta siinä on tulisijan pohjalevy välissä.

Kuulostaa kuitenkin vähän oudolta liimata lecablokkeja lattiaan..
Rosslagspisen. Voit nähdä ensimmäisestä viestistä puuttuneet kuvat.
 
Claes Sörmland
Näyttää todella raskaalta. Minä sahaisin parketin pois ja asettaisin sen suoraan muurille.
 
  • Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
M MioMorris sanoi:
Rosslagspisen. Voit nähdä ensimmäisessä viestissä puuttuvat kuvat.
Kiitos, en nähnyt kuvia kun vastasin.

Olen samaa mieltä Claesin kanssa, poista lattia alta.
 
  • Tykkään
MioMorris
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Näyttää todella raskaalta. Sahaisin pois parketin ja asettaisin sen suoraan muurille.
Olen miettinyt sitä, mutta sitten ajatellut, että jos kauniina päivänä (mikä ei todennäköisesti tapahdu) haluan poistaa tämän takkanurkan, parkettilattia on ehjä alla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.