Kipsilaasti olen liimannut kipsilevyt sillä. Tosin rappaukseen ja tiileen, mutta sen pitäisi toimia myös kipsiä vasten. Se on myös halpaa.

Puuseinärakenne, jossa on kaksi pystysuoraa 70 mm puupilari lattiasta kattoon, poikittaistuilla keskellä ja eristettä niiden välissä.
Vaikuttaa olevan aika hyvä. Käytin kahta 70-kiskoja, kuten sanoit. Tuntuu siltä, että se oli tarpeen. En olisi saanut tarpeeksi puristuspintaa vain yhdellä kiskolla.

• Tykkään
Nimajneb
  • Laddar…
Minulla oli myös joitakin pohdintoja siitä, mitä liimaa käyttäisin. Päätin ensin kokeilla tavallista puuliimaa. Jos se ei toimisi, jatkaisin jollakin asennusliimalla, jota minulla oli myös kotona.

Bilteman ulkokäyttöön tarkoitettu puuliimapullo ja liimatut kipsilevyn palaset pöydällä.

Kartonkipalo, johon on levitetty aaltomaista puuliimaa. Taustalla näkyy toinen kartonkipala.

Kun liima oli kuivunut, testasin vääntää kipsipaloja erilleen rakennuspuukollani. Voin sanoa, että liima ei ole heikko kohta. Kartonki kartonkiin kiinnittyi paljon tiukemmin kuin kipsi kartonkiin.

Rakenteellisesti vahva kipsilevy, jonka reuna on osittain irrotettu teräaseen avulla; soveltuu liimalujuuden testaamiseen.

Joten en edes vaivautunut testaamaan asennusliimaa, vaan päätin käyttää Bilteman ulkokäyttöön tarkoitettua puuliimaa (koska se oli mitä minulla oli kotona).

• Tykkään
Nissepisse
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.