Ajattelin liimata kipsilevyjä regaleiden väleihin olemassa olevaan kipsiseinään (joka on auki yhdeltä puolelta) saadakseni kaksoiskipsauksen.

Miten liimaan? Olen lukenut, että tavallinen puuliima toimii hyvin, mutta miten pidän levyn paikoillaan liiman kuivuessa?

Kuvassa on seinärakenne, jossa on keltainen pystyranka, harmaa olemassa oleva kipsilevy ja vihreä uusi kipsilevy.
Harmaat viivat ovat olemassa olevaa kipsiä, keltaiset nelikulmiot ovat pystysuoria regaleita, vihreät viivat ovat uusia kipsilevyjä, jotka ajattelin liimata kiinni.

• Tykkään
BlackopsIVA
  • Laddar…
Käytä levyliimaa/fix, kuten Ardex S48. Levyä ei tarvitse painaa silloin.

Miksi haluat tuplakipsiä?

On olemassa erityistä kipsilevyn liimaa tuubissa ja ruuveja, jotka on tarkoitettu kipsin kiinnittämiseen kipsiin.

Angelin sanoi:
Käytä levitysliimaa/fixiä kuten Ardex S48. Ei tarvitse pitää painetta levyllä silloin.
:( S48 onhan se niin pirun kallis! Eikö ole mitään halvempia vaihtoehtoja? Mieluiten sellainen, jonka voin ostaa jostakin paikallisesta kaupasta.

para sanoi:
Miksi haluat tuplakipsilevyä?
Jotta saadaan äänieristystä. Olen tekemässä lastenhuonetta, joka on seinän takana televisiohuoneen kanssa.

Matti_75 sanoi:
On olemassa erityistä kipsilevylimmaa putkessa ja ruuvia, jotka on tarkoitettu vetämään kipsiä kipsiin.
Kuulostaa lupaavalta. Et sattumalta tiedä, mikä on liman nimi? Olen myös miettinyt ruuvia. Mutta niiden on oltava enintään 25 mm, jotta ne eivät mene levyn läpi! Onko olemassa sellaisia, jotka on tehty kipsille kipsiä vastaan?

eikö OSB-levy pitäisi tehdä sama työ? plus att du får träskivans andra fördelar bakom gips

Nimajneb sanoi:
pitäisikö OSB-levyn tehdä sama työ? lisäksi saat vanerin muut edut kipsin takana
Osb ei vaimenna yhtä hyvin kuin kipsi.

tlundberg sanoi:
Kuulostaa lupaavalta. Et tiedä, mitä liima on nimeltään? Olen myös miettinyt ruuvia. Mutta niiden on oltava enintään 25mm, jotta ne eivät mene levyn läpi! Onko olemassa sellaisia, jotka on tarkoitettu kipsiä vasten kipsiä varten?
Olen käyttänyt sekä gyprocin että europrofiilin liimaa hyvällä tuloksella. Sen sijaan olen nähnyt kipsi kipsi ruuvin vain 38mm pituisena.

Olen liimannut kipsiä betoniin ja olen käyttänyt pl400/600 istuu kuin kivi.

Oliko se lattia vai seinät, joihin liimasit?
Jos se oli seinät, teitkö jotain erityistä pitääksesi painetta kipsilevyä vasten sillä aikaa, kun liima kuivui?

Kun viimeksi liimasin kipsiä seinään Pl600:lla, käytin pitkiä pikapuristimia, jotka käänsin ja kiristin toista käytäväseinää vasten, ja minulla oli puurimat sekä kipsilevyä että vastakkaista seinää vasten. Tässä tapauksessa pitäisi voida käyttää samaa tekniikkaa, mutta kiinnität poikkipuut avoimen seinän ulkopuolelle vastatueksi.

• Tykkään
tlundberg
  • Laddar…
Fiksu! Kiitos paljon :)
Täytyy varmaan väliaikaisesti rakentaa reglariani hieman, nopeasti kiinnittimeni ovat todennäköisesti suurempia kuin 70 mm, jos ne käännetään. Mutta se vaikuttaa toteutettavalta, niin kauan kuin riittää rakentaa 45 mm lisää. Täytyy mitata kun pääsen kotiin!

Minun nopeasti virkkiytyvät puristimeni ovat vähintään 14 cm, kun käännän niitä puristaakseni erilleen. Joten ne eivät mahdu, jos ymmärsin oikein mitä ajattelit.

Mutta keksin toisen ratkaisun kiitos ideoidesi :) Jos laitan 70-regelin pystysuoraan kipsilevyn viereen, se tulee ulos 13 mm (kipsilevyn paksuus) olemassa olevien seinäregelien ulkopuolelle. Jos sitten ruuvaan pari lautapalaa vaakasuorassa 70-regelin yli kahden olemassa olevan seinäregelin väliin, laudat painavat 70-regelin, joka taas kiinnittää kipsilevyn! Pieni kuva selventää ehkä miten tarkoitan :) (vertaa kuvaan ensimmäisessä viestissä, niin näet mikä on mikä ja mitä olen lisännyt)

Kaavio, jossa näkyy vaakasuorat puupalat, jotka on kiinnitetty pystysuoraan 70-regeliin kuvan oikeassa reunassa, selittämässä rakennusratkaisua.

Toimii ehkä, ehkä sinun pitäisi panostaa 2 70 reglar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.