Minulla on kellarissa makuuhuone, jossa kevytbetoniseinä on melko tasainen, lukuun ottamatta joitakin "luodinreikiä" ja muuta pientä. Ajatukseni on liimata 6mm kipsilevy seinään ja tapetoida, jotta pääsisin eroon "kellarin ilmeestä", mutta mietin, onko Ardex S48:lle vaihtoehtoja, kun se näyttää olevan todella kallista?

Minulla on hieman yli 32 neliömetriä seinäpintaa, joten toivon, että on olemassa muita kustannustehokkaita ratkaisuja. Käsittääkseni tarvitsen kaksikymmentäviisi kiloa Ardex S48 -liimaa kahteen kertaan 32 neliömetrille, ja se maksaisi 3 tuhatta pelkästään liimasta, eikö niin?

Jepp, voi käyttää putsbruk, etsi nimelläni ja gips ja limma så lär du hitta rätt på forumet - en muista enää yksityiskohtia, mutta levyt ovat yhä kiinni seinässä....:)

Ajattelin kysyä teiltä, jotka tietävät
Mitä vaihtoehtoja minulla on?

Liitän kuvan huoneesta. Seinät on maalattu (muovimaali), mutta lukuun ottamatta vanhaa tulvaa hulevesiputkessa ei näytä olevan kosteusongelmia. Olemme asuneet talossa 6 vuotta ja koko alue tunnetaan hyvin salaojitettuna (paljon hiekkaa).

Luulen, että vaihtoehtoni ovat;

• seinäpintojen tasoitus
  • kiinnittää alumiiniprofiilit, eristää ja kiinnittää kipsilevyt
  • liimata kipsilevyt
Vaikuttaa siltä, että tasoitus olisi halvin vaihtoehto, mutta koska haluamme tapetoida, tasoitus ei ehkä ole suositeltavaa?

Voisiko esimerkiksi yhdistää, että kiinnittää alumiiniprofiilit ja eristää pitkän seinän (joka on ulkoseinä) ja liimata loput?

Voisiko joku antaa minulle konkreettisia vinkkejä?

• Tyhjä huone, jossa on puiset katot ja valkoiset seinät, yksi vanha lampu ja fluoresoiva valo katossa.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.