E
onko kellään hyviä vinkkejä liimaan tai tiivistysmassaan, joka kestää EPDM-kumia betonitiiliä vasten?
 
Bonding Adhesive käytetään kiinnittämään kumikalvo epdm esimerkiksi puuhun, metalliin tai betoniin

Lähde: Vattenliv.se
 
E
john68 john68 sanoi:
Bonding Adhesive käytetään kiinnittämään EPDM-kumimattoa esim. puuhun, metalliin tai betoniin

Lähde: Vattenliv.se
Googlaan bonding adhesive ja siinä sanotaan, että se on huono kestämään lämpöä ja sääolosuhteita. Koska aion kiinnittää sen kattotiileen, on ehkä aika kriittistä että sen pitää kestää sekä korkeita että matalia lämpötiloja sekä sadetta ja lunta ja muuta.
 
E erkka sanoi:
Googlaamalla bonding adhesive huomasin, että se ei kestä hyvin lämpöä ja sääolosuhteita. Koska aion kiinnittää kattotiileen, on ehkä melko kriittistä, että sen tulee kestää sekä korkeita että matalia lämpötiloja sekä sadetta ja lunta ja muuta.
Kuulostaa oudolta, jos vattenliv suosittelee sitä, sillä lammikot ovat ulkona ympäri vuoden...monen vuoden ajan...mutta se pitää varmaan paikkansa, jos niin sanotaan.
 
Rickard.
Olin käyttänyt takaliimaa, siis bitumipohjaista ajattelua kattopapille jne. sen täytyy olla niin tiivis kuin mahdollista, joten betonin pohjustaminen on suositeltavaa.
 
E
john68 john68 sanoi:
Kuulostaa oudolta, jos vedenalainen elämä suosittelee sitä, koska lammet ovat ulkona ympäri vuoden...monia vuosia...mutta varmasti se on oikein, jos niin sanotaan.
joo vähän outoa oikeastaan. Löysin sen tältä sivulta:
https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/adhesive-bonding

Nyt tämä ei ole oikeastaan minun alaani, joten hapuilen vähän pimeässä, mutta minusta on vaikeaa löytää sopivaa tuotetta.
 
E
Rickard.
Det är ingen trial and error. Bitumen ja EPDM ovat kavereita ja ne yhdistetään useimmissa bitumikatoissa. Googlaa Resitrix så näet, että ne voidaan jopa yhdistää matoksi saadakseen bitumipihkan edut ja EPDM:n UV-suojan. (tyyppi)

Se, jonka linkkasit, toimii varmasti, mutta en ole täysin varma, mikä ero on siihen verrattuna, mitä kutsutaan kattoliimaksi, johon ajattelin, mutta voin arvata, että sauma on vähän viskoosisempi ja mahdollisesti kuidulla vahvistettu, jotta se ei halkeile.
 
Viimeksi muokattu:
E
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Se ei ole mikään trail and error. Bitumi ja EPDM ovat kavereita ja yhdistyvät useimmissa huopakattoissa. Googlaa Resitrix niin näet, että he voivat jopa yhdistää ne matoksi saadakseen bitumihuovan edut ja EPDM:n UV-suoja. (tyyliin)

Se, jonka linkkasit, toimii varmasti, mutta en ole täysin varma, mikä erottaa sen kateliimasta, josta ajattelin, mutta voin arvata, että sauma on hieman viskoosimpi ja mahdollisesti kuituvahvistettu, jotta ei halkeaisi.
kiitos vastauksesta!

Mitä ajattelet Icopal's Taklimista?

https://www.bauhaus.se/taklim-0-3l
 
Rickard.
  • Tykkään
erkka
  • Laddar…
E
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Varmasti hyvä mutta täysin kohtuuttoman kallis.

[linkki] (kärt barn har många namn)
Unohdin palata asiaan, mutta käytin Byggmax asfaltsklister. Näyttää toimivan hyvin. Kiitos vastauksista aiemmin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.