23 085 lukukertaa ·
14 vastausta
23k lukukertaa
14 vastausta
Liimaa akustiikkapaneeli
Hei,
Ajattelin asentaa kaksi tammiakustiikkapaneelia eteiseen asunnossani. Seinät ovat betonia, joten kun ostin paneelit, minulle kerrottiin, että helpointa olisi liimata ne seinälle. Onko kenelläkään vinkkejä/kokemuksia tästä? Tarvitseeko niitä myös ruuvata? Paneelit painavat jonkin verran, mutta se tekisi paljon työtä, jos pitäisi esiporata ja asettaa proppuja betoniin.
kiitos etukäteen
Ajattelin asentaa kaksi tammiakustiikkapaneelia eteiseen asunnossani. Seinät ovat betonia, joten kun ostin paneelit, minulle kerrottiin, että helpointa olisi liimata ne seinälle. Onko kenelläkään vinkkejä/kokemuksia tästä? Tarvitseeko niitä myös ruuvata? Paneelit painavat jonkin verran, mutta se tekisi paljon työtä, jos pitäisi esiporata ja asettaa proppuja betoniin.
kiitos etukäteen
Talon omistaja
· Klagshamn
· 109 viestiä
Hei, olen suunnilleen samassa tilanteessa. Miten sinä teit? Ja onnistuiko hyvin?
Hei,
liimasin ne kiinni. Ostin superfix-liimaa rakennuskaupasta, voit varmasti kysyä, mikä on vahvinta, niin he auttavat sinua. Sitten käytin tiivistepistoolia puristaakseni liiman paneelin taustapuolelle, asetin sen seinää vasten ja pidin painetta siinä noin 20 minuuttia. Paneeli on yhä paikallaan siellä tänään
liimasin ne kiinni. Ostin superfix-liimaa rakennuskaupasta, voit varmasti kysyä, mikä on vahvinta, niin he auttavat sinua. Sitten käytin tiivistepistoolia puristaakseni liiman paneelin taustapuolelle, asetin sen seinää vasten ja pidin painetta siinä noin 20 minuuttia. Paneeli on yhä paikallaan siellä tänään
HeiS Soolid1992 sanoi:Hei,
Ajattelin asentaa pari tammiakustiikkapaneelia eteiseen asunnossa. Seinämä on betonia, joten kun ostin paneelit, minulle kerrottiin, että helpointa on kiinnittää ne seinään liimalla. Onko kenelläkään vinkkejä/kokemuksia tästä? Tarvitseeko niitä myös ruuvata? Paneelit painavat jonkin verran, mutta se vaatisi paljon työtä, jos pitäisi esiporata ja kiinnittää betoniin.
kiitos etukäteen
Mistä ostit nämä paneelit, etsin samanlaisia
S Soolid1992 sanoi:Hei,
Ajattelin asentaa pari tammiakustiikkapaneelia eteiseen asunnossa. Seinämä on betonia, joten kun ostin paneelit, minulle kerrottiin, että helpointa on kiinnittää ne seinään liimalla. Onko kenelläkään vinkkejä/kokemuksia tästä? Tarvitseeko niitä myös ruuvata? Paneelit painavat jonkin verran, mutta se vaatisi paljon työtä, jos pitäisi esiporata ja kiinnittää betoniin.
kiitos etukäteen
Hei,S Soolid1992 sanoi:Hei,
liimasin ne kiinni. Ostin superfix-liimaa rautakaupasta, voit varmasti kysyä mikä on vahvin, niin he auttavat sinua. Käytin sitten saumapistoolia, jotta pystyin painamaan sen paneelin takapuolelle, asetin sen seinää vasten ja pidin painetta noin 20 minuuttia. Paneeli on siinä vielä tänä päivänä![]()
Aion myös kiinnittää akustiikkapaneelin betoniseinään liimalla, mutta pelkään ettei se pysy. Miten pidit painetta seinää vasten?
Meitä oli kaksi, mikä helpotti asiaa. Mutta liimasimme paneeleiden taakse ja kun nostimme sen seinää vasten, oli hetki aikaa säätää sijoittelua. Sitten vain painoimme sitä seinää vasten nojaamalla siihen. Liima tarttuu todella nopeasti ja 10 minuutin kuluttua se pysyy kuin vuori.B bip...bip sanoi:
Hei
Onko kukaan kokeillut irrottaa liimattua akustiikkapaneelia? Miten se tehdään? Pilataanko materiaali seinällä silloin? Haluaisin asentaa paneelit, mutta haluan tietää, miten palautan seinän, jos se tulee ajankohtaiseksi. Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi antaa minulle vinkkejä!
Onko kukaan kokeillut irrottaa liimattua akustiikkapaneelia? Miten se tehdään? Pilataanko materiaali seinällä silloin? Haluaisin asentaa paneelit, mutta haluan tietää, miten palautan seinän, jos se tulee ajankohtaiseksi. Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi antaa minulle vinkkejä!
Liiman tarkoitus on saada kaksi pintaa kiinnittymään toisiinsa. Jos liima tekee työnsä kunnolla, voi siksi syntyä vaurioita, kun erotat pinnat toisistaan. Näin on myös tällä kertaa.V Veronica O sanoi:
Alustasta, liiman valinnasta sekä väkivallan määrästä ja purkamiseen valituista työkaluista riippuen vaurioiden laajuus voi vaihdella. Jonkinlaista palautustyötä on laskettava mukaan. Pahimmassa tapauksessa suhteellisen laajoja. Paljon helpompaa irrottaa ja vähäisempiä vaurioita, jos kiinnität ruuveilla tai käytät dyckertpistooleita.
Kiitos vastauksesta Kardan79K Kardan79 sanoi:Koko liiman tarkoitus on saada kaksi pintaa kiinnittymään toisiinsa. Jos liima tekee työnsä kunnolla, voi vaurioita syntyä, kun yrität erottaa pinnat toisistaan. Näin on myös tällä kertaa.
Alustasta, liimavalinnasta sekä purkamisessa käytetyn voiman ja työkalujen määrästä riippuen vauriot voivat olla erikokoisia. Joudut laskemaan jonkinlaisen palautustyön tarpeeseen. Pahimmassa tapauksessa suhteellisen laaja. Paljon helpompaa poistaa ja vähemmän vaurioita, jos ruuvaat tai käytät naulapyssyä.
B bip...bip sanoi:Kiitos niin paljon! Olen aloittanut nyt ensimmäisen paneelin kanssa, katsotaan miten se sujuu ☺️
Ajattelin odottaa pari tuntia ennen kuin asennan seuraavan (yhteensä 6 paneelia), jotta liima ehtii kuivua samalla kun se puristuu. Olen itsekseni, joten olen joutunut keksimään oman ratkaisun (katso kuva) 🤣
Moi, löysin tämän vanhan ketjun nyt, kun olen asentamassa akustiikkapaneeleja 😉 Onko sinulla jotain tiettyä liimaa suositella?S Soolid1992 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi