1 677 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Liima painekyllästetylle puulle?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Miksi liimata, liima ei tuo parempaa kantokykyä pystysuunnassa, sivusuunnassa siitä tulee kyllä jäykempää. Kun se on painekyllästetty, se on todennäköisesti ulkona ja ensimmäinen valintani on polyuretaani, mutta ruuveja on laitettava tiheästi, koska liima vaahtoaa kunnolla.
Protte
Protte
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 925 viestiä
Kokeilin tavallista ulkokäyttöön tarkoitettua puuliimaa ja painekyllästettyä puuta muutama vuosi sitten...
Liimasin kaksi terassilautaa yhteen, täysi peitto liimalla ja hyvä paine.
Ne pysyivät yhdessä ulkona hieman yli kaksi vuotta...
Liimasin kaksi terassilautaa yhteen, täysi peitto liimalla ja hyvä paine.
Ne pysyivät yhdessä ulkona hieman yli kaksi vuotta...
Ajattelin, että liima teki siitä jäykemmän ja vaati vähemmän ruuveja? Mutta ehkä on turhaa, jos tarvitaan sama määrä ruuveja?
Kyseessä ovat 3 metrin pituiset palkit, jotka tulee liittää yhteen. Kuinka monta ruuvia on sopiva määrä? Riittääkö 4 kpl tämän tyyppistä 6x80: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Vaihtoehtoisesti 6-8 kpl tämän tyyppistä:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Kyseessä ovat 3 metrin pituiset palkit, jotka tulee liittää yhteen. Kuinka monta ruuvia on sopiva määrä? Riittääkö 4 kpl tämän tyyppistä 6x80: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Vaihtoehtoisesti 6-8 kpl tämän tyyppistä:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 925 viestiä
Mikä on tarkoitus kaksinkertaistaa sääntö niin lyhyellä etäisyydellä kuin 3 metriä?
Minulla on tapana laittaa puristimet ja sitten ruuvata.prototypen sanoi:
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Jos aiot liimata PU:lla, tarvitset luultavasti 2 ruuvia jokaista 30 cm kohden, joten 3 metrin pätkään tarvitaan 20 ruuvia.
Tuleeko trallvirke suoraan 145:ien päälle?
Protte
Tuleeko trallvirke suoraan 145:ien päälle?
Protte
Sitten minä varmaankin jätän PU-liiman väliin, tulee vähän liikaa ruuveja. Tämä on pergolaan ja 2x45 on lähinnä ulkonäkösyistä, joten monet ruuvit eivät näytä niin hyviltä.prototypen sanoi:
Jos jätetään liima pois, kuinka monta ruuvia olisi sopiva määrä?
Mutta mihin kohtaan pergolaa näitä 90x145 käytetään. Epäilen, että ne ovat pylväinä. Mutta riippumatta siitä, mihin niitä käytetään, yksinkertainen 45x145 riittää enemmän kuin hyvin. Kaksinkertaiset ovat vain esteettisiä. Jos, ja mitä liimaa sitten käytätkin, sillä ei ole merkitystä, koska sitä ei kuitenkaan tarvita. Mutta jos kuitenkin haluat käyttää sitä, sen tulee olla jotain, joka kestää ulkokäyttöä, PU tai sättlim. Ruuvien määrä ei myöskään silloin ole merkityksellinen. Periaatteessa vain niin, että se pysyy yhdessä. 8 kappaletta on se, mitä olisin käyttänyt.J joasag sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 57 801 viestiä
Sen sijaan, että käyttäisit useimpia ruuveja, voit käyttää ruuvipuristimia.
Klikkaa tästä vastataksesi
