Totte_S
Ajattelin rakentaa parvekkeen parvekkeen oven ulkopuolelle noin 7 vuoden kuluttua...:D
Koko tulee olemaan noin 2*4 m ja se seisoo 2 pylvään varassa maassa. Koska maahan on 4 m, pohdin, onko järkevää käyttää painekyllästettyjä pylväitä vai pitäisikö ehdottomasti olla liimapuuta? Kustannusero on muutamia euroja, joten sen on oltava hyvin perusteltu siinä tapauksessa.

Painekyllästys vaikuttaa kestävyyteen, ei lujuuteen. Sinun täytyy ensin mitoittaa pilarisi nurjahdusta varten, sitten voit valita, miten ne suojataan laholta.

Jos et halua laskea lujuutta kun ne ovat niin pitkiä, voit katsoa ulkonäköä.
Jos käytät ohuinta liimatun puun, joka kestää, se näyttää todennäköisesti ohuilta "tulitikuilla", jotka voivat katketa.
Käyttäisin ehdottomasti pari karkeaa painettua tolppaa, luultavasti paksuimpia, joita löydän kaupasta.
Lisäksi liima ja puu ikääntyvät eri tavalla värin osalta.

Totte_S
Ajattelin lähinnä, että painekyllästetty voisi olla vähän outo rakentaa, mutta kuten kuulostaa, käytetään tavallista painekyllästettyä.
Jäljellä on vain määrittää sopivat mitat, erityisesti harjap桧äväoille (tai ulompi sylli tai miksi sitä pitäisi kutsuakaan)
ylöspäin maimaan 4 m jänneväli vaatii ehkä sopivan mitan.

Oikeastaan sillä ei ole väliä mitä valitset. Painekyllästetyn puutavaran haittapuoli on, että sitä ei voi maalata suoraan ja se imee vettä. Kosteus siis liikkuu tolppien sisällä, joten tavallinen puutavara ei ole onnellinen valinta suoraan kosketukseen painekyllästetyn kanssa. Homehtumisriski ts. (ei painekyllästetyssä puussa vaan tavallisessa). Itse olen käyttänyt vain liimattua ja höylättyä tavallista puutavaraa. En ole samaa mieltä siitä, että liimasaumat näkyvät maalauksen jälkeen. Olen samaa mieltä siitä, että sinun on valittava vahvat tolpat, vähintään 115x115.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.