Täytyy aloittaa sanomalla hei kaikille, uusi täällä foorumilla :)

Minulla on vähän pohdintoja laajasta tasoituksesta, aion tasoittaaa keittiön seinät mutta en ole koskaan aiemmin tasoittanut seiniä. Olen vain paikkaillut pienempiä epätasaisuuksia aiemmin.
Laajamittainen tasoittaminen kuulostaa korviini työltä, joka ei ole kovin helppo tehdä hyvin ilman ennakkotietoa ja oikeaa tekniikkaa?
Luin jostain, että on olemassa tasoitetta, jota voi levittää telalla seinälle, eikö se olisi huomattavasti helpompaa? Olen "karkeatasoittanut" seinän pahimmat epätasaisuudet ja pienet reiät. Joten epätasaisuuksia ei ole paljoa jäljellä.
Voiko joku antaa minulle vähän vinkkejä ja tietoa tästä, hyviä ja huonoja puolia?

Sitten pieni pohdinta, olen maalaamassa kattoa. Olen tasoittanut joitain alueita ja viimeinen hionta on tehtävä. Mitä käytätte pölyn poistamiseen ennen kuin jatkatte maalaamista?

Kiitos etukäteen :)

Viimeksi muokattu:
Ennen kuin aloitin levittämistä kaikille neljälle seinälle olohuoneessani, olin myös vähän hermostunut. Katsoin vähän internetistä, miten pitäisi tehdä, ja sitten se onnistui nopeasti. Ei niin vaikeaa kuin luulee. Jos kuitenkin täytyy suoristaa seinä, se voi olla vähän hankalaa, minulla oli rapatut seinät ^^

Kyllä, on olemassa kittiä, jota levitetään telalla, mutta se on mielestäni paljon kalliimpaa. Nopeampaa, mikä asettaa sen ammattilaisten kategoriaan :)
Ja pölyä en koskaan välitä, rullaan suoraan sen yli. Voi harjata harjalla ensin, jos se huolestuttaa sinua.

Okei, minun tapauksessani ei ole kyse seinien suoristamisesta, vaan vain joidenkin kerrosten lisäämisestä, jotta saadaan pois viimeiset epätasaisuudet. Niiden mielestä, jotka tunnen, vaikeinta leveällä tasoituksella on levittää tasoite tasaisena kerroksena seinälle, mutta ehkä se on helpompaa kuin kuvittelen?

Silloin ajatukseni siirtyivät tasoitteeseen, joka levitetään telalla. Ehkä täytyy tarkistaa, mitä telalla levitettävä tasoite maksaa.

Olen lukenut vähän leveästä tasoittamisesta internetistä mutta en tunne olevani aivan varma, mitkä työtavat ja tekniikka ovat oikeita käyttää, vaihtelee vähän sen mukaan missä lukee. Jollain ehkä on linkki hyvään sivustoon tasoittamisesta?
Ymmärrän, että täytyy kokeilla itse oppiakseen, enkä pelkää sitä, haluan vain muutamia vinkkejä oikeasta tekniikasta, jotta on jotain, mihin pyrkiä kun aloittaa ;)

Sitten se on pehmeä harja, jolla poistaa pöly.

Kävin tänään ammattilaisen luona ja kyselin vähän rollattavasta kittistä, mutta sitä käytetään pääasiassa jos esim. pitäisi maalata seinä ja haluaa saada viimeisen pinnan ennen maalausta. Joten riittää siitä ;)
Joten siitä tulee perinteinen tasoitus, ja kuten sanottu, jos jollain on linkki tasoitukseen, se otetaan mielellään vastaan :)

Ei linkkiä mihinkään oppaaseen, mutta levitin ylhäältä alas, noin 120 cm leveä alue.
Levitä melko karkeasti. Mitä suuremmalle alueelle levität, sitä helpommin ja nopeammin se käy.
Kun pääsee alemmas, vedetään muutama veto sivulta. Minulle toimi parhaiten vetää oikealta vasemmalle, tasoitin vasemmalta oikealle. Eli vedä siltä puolelta, johon et ole vielä päässyt, kohti jo tasoitettua aluetta.

Kiitos paljon vinkeistä lajsiiwan :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.