Hej,

Målaren har tagit bort gammal tapet, slipat, bredspacklat och målat om i min lägenhet. Hur petig får man vara?
Jag misstänker att målaren inte slipar och spacklar bra..
Är inte alls nöjd med resultatet.

• Vägg i lägenhet som nyligen målats om, visar tecken på ojämn slipning och spackling, med synliga skuggor och ojämnheter i ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad vägg med ojämt resultat efter spackling och slipning, visar brister i hantverk efter borttaget tapet i lägenhetsrenovering.
    Skapa konto
  • Nymålad vägg med ojämn ytstruktur, observerad av missnöjd kund efter spackling och slipning i lägenhet.
    Skapa konto
  • Vägg med ojämn färgfinish i en lägenhet efter målning; synliga spår av slipning och spackling.
    Skapa konto
  • Vägg med ojämn målning och spackling, visar textur och skuggor där målningen inte är slät, ljus belysning, del av dörrkarm synlig.
    Skapa konto
  • Närbild på en vitmålad vägg med synliga ojämnheter och textur i spacklingen, potentiellt dåligt utfört hantverk av målare.
    Skapa konto
  • Nymålad vägg i lägenhet med skuggor och fläckar, visar eventuella brister efter slipning och spackling.
    Skapa konto
  • Nymålad blågrå vägg med små ojämnheter, närbild. Trälist vid golvet. Värdering av måleriarbete.
    Skapa konto
  • Ommålad vägg med ojämn yta och synliga skarvar efter slipning och spackling.
    Skapa konto
  • Vitmålad vägg med synliga ojämnheter efter slipning och spackling, visar resultatet av ommålning i en lägenhet.
    Skapa konto
  • Vägg i lägenhet med ojämn målning och bristande spackling, misstänkt dåligt utfört av målare.
    Skapa konto
  • Vägg med spår av imma eller marmorering efter slipning och målning.
    Skapa konto
  • Vägg i lägenhet med synliga ojämnheter och brister i spackling och målning, potentiellt arbete utfört av hantverkare.
    Skapa konto
Hej och välkommen..

Jag tycker nog att du är ganska petig, och sedan får man inte besiktiga ett resultat på det sätt du gör här, med svepljus. Dagsljus, eller lampa utan reflektor gäller.

Någon bild antyder väl en möjlig luftbubbla. Hur länge har det torkat?

Men prata med utföraren. Kommer ni inte överens så ta in en besiktningsman.
Men han jobbar inte med svepljus som dina bilder indikerar.

• Gilla
mucklebuckle och 2 till
  • Laddar…
Jag är nog av motsatt åsikt. Det där är inte godkänt oavsett släpljus eller inte.

Påtala för utföraren att du inte är tillfreds med resultatet och fråga hur ni går vidare.

A ahaaa skrev:
Hej,

Målaren har tagit bort gammal tapet, slipat, bredspacklat och målat om i min lägenhet. Hur petig får man vara?
Jag misstänker att målaren inte slipar och spacklar bra..
Är inte alls nöjd med resultatet.
Ser riktigt uselt ut om det hävdas att hela väggarna är bredspacklade.
Då ska du inte ha synliga skarvar som du har nu. Luftbubblorna måste skäras bort sen spacklas upp o målas om.
Tråkigt med ett sådant resultat :(

• Gilla
apelsinapa
  • Laddar…
Ser inte direkt ut som gammal tapet är borttagen.....Vad sades innan ? Det känns som målaren borde ha sagt nåt eller indikerat att resultatet också är avhängigt hur det ser ut kontra kostnad. Jag tror inte målaren har gjort ett dåligt arbete utan det ser ut som det skulle vara en hyreslägenhet där man gör det bästa av situationen utan att kostnaderna drar iväg allt för mycket.
Ska man måla tidigare tapetserade väggar så är underarbetet ett ganska stort jobb och torde bli jättedyrt om man vill ha supersläta väggar utan minsta defekt eller gammal synlig tapet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.