Hej,
Målaren har tagit bort gammal tapet, slipat, bredspacklat och målat om i min lägenhet. Hur petig får man vara?
Jag misstänker att målaren inte slipar och spacklar bra..
Är inte alls nöjd med resultatet.
Målaren har tagit bort gammal tapet, slipat, bredspacklat och målat om i min lägenhet. Hur petig får man vara?
Jag misstänker att målaren inte slipar och spacklar bra..
Är inte alls nöjd med resultatet.
Hej och välkommen..
Jag tycker nog att du är ganska petig, och sedan får man inte besiktiga ett resultat på det sätt du gör här, med svepljus. Dagsljus, eller lampa utan reflektor gäller.
Någon bild antyder väl en möjlig luftbubbla. Hur länge har det torkat?
Men prata med utföraren. Kommer ni inte överens så ta in en besiktningsman.
Men han jobbar inte med svepljus som dina bilder indikerar.
Jag tycker nog att du är ganska petig, och sedan får man inte besiktiga ett resultat på det sätt du gör här, med svepljus. Dagsljus, eller lampa utan reflektor gäller.
Någon bild antyder väl en möjlig luftbubbla. Hur länge har det torkat?
Men prata med utföraren. Kommer ni inte överens så ta in en besiktningsman.
Men han jobbar inte med svepljus som dina bilder indikerar.
Ser riktigt uselt ut om det hävdas att hela väggarna är bredspacklade.A ahaaa skrev:
Då ska du inte ha synliga skarvar som du har nu. Luftbubblorna måste skäras bort sen spacklas upp o målas om.
Tråkigt med ett sådant resultat
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Ser inte direkt ut som gammal tapet är borttagen.....Vad sades innan ? Det känns som målaren borde ha sagt nåt eller indikerat att resultatet också är avhängigt hur det ser ut kontra kostnad. Jag tror inte målaren har gjort ett dåligt arbete utan det ser ut som det skulle vara en hyreslägenhet där man gör det bästa av situationen utan att kostnaderna drar iväg allt för mycket.
Ska man måla tidigare tapetserade väggar så är underarbetet ett ganska stort jobb och torde bli jättedyrt om man vill ha supersläta väggar utan minsta defekt eller gammal synlig tapet.
Ska man måla tidigare tapetserade väggar så är underarbetet ett ganska stort jobb och torde bli jättedyrt om man vill ha supersläta väggar utan minsta defekt eller gammal synlig tapet.
Klicka här för att svara