Mielestäni monet vain asentavat kattolevyn ja levittävät paperinauhaa/lasikuitua ja ovat tyytyväisiä siihen, mutta kuinka moni teistä on kohdannut halkeilua puuttuessaan poikkipuita? Onko sen arvoista asentaa 60 poikkipuuta lyhyiden sivusaumojen alle?
 
Ohitin sen, mutta glesen on c/c 30:ssä. Puhuin Norgipsin kanssa ja heidänkin mielestä se oli tarpeetonta, mutta kyllä siitä tulisi vakaampi.

Henkilökohtaisesti laittaisin kortlingit, jos minulla olisi suurempi cc etäisyys.

Onnea!
 
C
Olenko ymmärtänyt jotain väärin? Luulin, ettei kattokipsilevyjä tasoiteta saumoista?
 
Minulla oli myös cc30 harvapaneelissa eikä tein mitään poikkipuita kipsilevyille. Toiminut hyvin 20 vuotta.
 
Luulen, että puhumme tavallisista gipsskivor ....
 
Kipsilevytasoitus ei saumakohdissa
 
cheetah1 sanoi:
Olenko ymmärtänyt jotain väärin? Luulin, ettei kattokipsiä tasoiteta saumakohdissa?
Suosin täysin sileitä kattoja ja kattokipsillä on viistot reunat.
 
Silloin se, mitä ajattelin, saattaa olla turhaa työtä ajaa lyhyillä tuilla saumojen väliin CC30/harvalla paneelilla. Jos Norgipsin mielestä se on tarpeetonta, seuraan sitä neuvoa. :) Kiitos panoksestanne!
 
Aion asentaa kipsiä kattoon tänään vanhassa LB-talossani, jossa on 40 cm väli reguleissa.

Aion sahata pieniä OSB-paloja, jotka työnnän saumaan ensimmäisen levyn asentamisen jälkeen, ja sitten ruuvaan niin, että molemmat kipsilevyt kiinnittyvät tähän.

En jaksa asentaa tukirimoja, joten kokeilen tätä tapaa :)

Terveisin

/PC
 
On olemassa erityinen 10 cm leveä metallinauha, joka asetetaan kipsilevyn ja harvan kohdan väliin lyhyissä saumakohdissa. Se ruuvataan suoraan tämän läpi tavallisella kipsilevyruuvilla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.