11 743 lukukertaa ·
8 vastausta
12k lukukertaa
8 vastausta
Leikkaaminen reikätiileen
Hei!
Kuinka vaikeaa on sahata reikätiileen.
Täytyy tehdä reikä ikkunaa varten seinään, joka on tehty reikätiilestä. En ole koskaan työskennellyt reikätiilen parissa aiemmin.
Mitä sahaa/työkalua tarvitsen tähän pieneen työhön?
/Jonas
Kuinka vaikeaa on sahata reikätiileen.
Täytyy tehdä reikä ikkunaa varten seinään, joka on tehty reikätiilestä. En ole koskaan työskennellyt reikätiilen parissa aiemmin.
Mitä sahaa/työkalua tarvitsen tähän pieneen työhön?
/Jonas
Tarkoitatko betoniharkkoa? Jos tarkoitat sitä, niin tuskin siitä sahataan ilman kunnon välineitä, mutta silloinkaan ei yleensä pääse läpi. Kun tein uuden oven betoniharkkoon, käytin piikkauskonetta.
Itse käytin kulmahiomakonetta jula:n timanttiterällä (230mm), lähinnä saadakseni hieman tasaisemmat reunat oviaukkoon. loput teet moukarilla/kasaranvarrella/taltalla haluamassasi järjestyksessä.
Siitä tulee paljon pölyä, joten suihkuta seinää puutarhaletkulla silloin tällöin pölyn sitomiseksi.
Siitä tulee paljon pölyä, joten suihkuta seinää puutarhaletkulla silloin tällöin pölyn sitomiseksi.
Hei Jonas
Olen tehnyt reiän tiiliseinään, ei suoranaisesti betoniseinään mutta se toimii varmasti myös siellä. Ostin 200:lla tiikerisahan ja 30 cm terän lecaharkkojen leikkaamiseen. Toimii erinomaisesti. Se ei pölyä lainkaan yhtä paljon kuin kulmahiomakone.
/J
Olen tehnyt reiän tiiliseinään, ei suoranaisesti betoniseinään mutta se toimii varmasti myös siellä. Ostin 200:lla tiikerisahan ja 30 cm terän lecaharkkojen leikkaamiseen. Toimii erinomaisesti. Se ei pölyä lainkaan yhtä paljon kuin kulmahiomakone.
/J
Lecablock ei ole sama asia kuin betongsuggor. Kokeile sahata käsisahalla molempia vaihtoehtoja (niin ymmärrät pian, että tigersåg ei toimi betongsuggor kanssa). Uskon 23 cm timanttilaikkaan, jota ajetaan kiinnitetyn koolauksen jälkeen, ja sitten bilmaskin.
Klikkaa tästä vastataksesi