Hei taas.
Minun täytyy poistaa lastulevy olemassa olevalta seinältä. Ongelma on, että se katoaa seinien taakse kulmissa (luultavasti jälkiasennetut seinät).
Minun täytyy siis jotenkin katkaista lastulevyt seinien viertä pitkin. Mietin kulmahiomakonetta, mutta se tuntuu riskialttiilta niin lähellä epätasaista puupaneelia. Vaihtoehtona on vain jaksaa käyttää pistosahaa.
Onko joku muu ratkaisu, joka voisi toimia?
Hei taas.
Minun täytyy poistaa lastulevy olemassaolevasta seinästä. Ongelma on, että se katoaa seinien kulmiin (todennäköisesti lisärakenteiset seinät).
Minun täytyy siis jotenkin leikata lastulevyt pitkin seiniä. Mietin kulmahiomakonetta, mutta tuntuu siltä, että on suuri riski takertua epätasaisen puupaneelin lähellä. Vaihtoehto, jonka keksin, on kamppailla läpi tiikerisahalla.
Onko muuta ratkaisua, joka tekisi tempun?
[kuva] [kuva] [kuva]
Kuinka hieno leikkaus tarvitset? Voit tietenkin käyttää tiikerisahaa, mutta on riski, että siitä tulee melko epätasainen. Jos se on vain lastulevyä, monitoimityökalu toimii erinomaisesti tai ehkä vain manuaalinen käsisaha joustavalla terällä.
Olen joutunut taistelemaan juuri tämän ongelman kanssa kotonamme: Monitoimityökalu toimii hyvin, mutta 240 cm pitkän leikkauksen tekeminen vie todella paljon aikaa. Vaihtoehtona on käsisaha, jota vedät itseesi päin, ajattele japaninsaha!
Mielestäni se näyttää treetexiltä, ja olemme sahannut sitä osittain japaninsahalla ja osittain monitoimityökalulla. Molemmat toimivat yhtä hyvin ja antavat hienoja leikkeitä. Se, mikä tekee tästä hieman hankalaa, on luultavasti kulma. Tällaisissa tilanteissa yleensä otamme monitoimityökalun ja sahaamme hieman vinosti sisäänpäin, jos se on ymmärrettävissä, jotta saamme tilaa itse työkalulle ja käsille.
Näyttää mielestäni olevan treetexia ja olemme sahanneet sitä sekä japaninsahalla että monityökalulla. Molemmat toimivat yhtä hyvin ja antavat hienoja leikkeitä. Se mikä tekee siitä hieman hankalan, on kulma. Tällaisissa tilanteissa käytämme yleensä monityökalua ja sahaamme hieman vinosti sisäänpäin, jos ymmärrät mitä tarkoitan, jotta työkalulle ja käsille on tilaa.
Kun sinulla näyttäisi olevan tietoa materiaalista, kysyn täällä. Meillä on ongelmia hajun kanssa, se haisee tyyliin ummehtuneelta. Levymateriaali (treetex) on pehmeää ja kuvittelen sen voivan olla hajun syy. Voiko se olla niin?
Ajattelin myös sahaamista kulmassa, jotta koneelle on tilaa, mutta kulmahiomakoneella, ja olen huolissani iskusta/heittämästä. Mitä mieltä olette?
Treetex voi ehdottomasti imeä itseensä hajua ja jatkaa haisemista, vaikka hajun lähde olisi poissa, mutta se voi erittäin hyvin olla myös jotakin muuta, joka haisee. Meillä oli pieni, pieni homeinen eristepiste lattiassa, joka aiheutti pahan hajun. Se ei aina haissut, ja oli täysin mahdotonta sanoa, mistä haju tuli. Luulimme, että se tuli vanhasta treetexistä ja välillä katosta, mutta kun avasimme lattian vetääksemme viemäriputket, löysimme paikan, ja nyt haju on täysin poissa. Haju tuli luultavasti rakenteiden väliin, kun se puhalsi jostain tuoden hajun avoimiin rakoihin eri paikoissa riippuen siitä, mistä päin puhalsi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.