Aion poistaa osan betonilaatasta kahden kerroksen väliltä, 2 x 4 metriä 5 x 4 metrin alueelta.

Jäljelle jäävän laatan leikkauksesta haluan saada suoran ja tasaisen, jotta HEA-palkki, joka sinne asetetaan, sopii hyvin.

Helpoin tapa olisi käyttää betonisahaa, mutta juuri siinä kohdassa, missä leikkaus suoritetaan, on seinä laatan päällä. Joten ylhäältä ei ole tilaa koneelle.

Ajatukseni oli piikata yläpuolelta kaikki pois, mutta jättää noin 5 cm marginaali tulevalle leikkaukselle. Sitten vuokraan kädessä pidettävän moottorikatkaisulaitteen ja "sahaan" jäljellä olevan betonin pitkin tulevaa leikkausta.

Onko mahdollista sahata 4 metrin pituinen leikkaus alhaalta? Kuinka nopeasti sahaa 10 cm paksua betonia raudoituksella?

Betoni on melko helppo piikata, olen kokeillut. Se on valettu 40-luvulla ja on melko huokoista betonia, mutta kivillä vahvistettua.

sahata alapuolelta käy hyvin moottorisahalla ja ei pitäisi kestää niin kauan, (vain yksi leikkaus eikä mitään putoa alas?) mutta varmista, että sinulla on maski ja hyvä asento, ei ole mukavaa, jos se tarttuu pään yläpuolella sellaisella sahalla. ajanotto varmasti 1 tunti pienillä tauoilla :)

Viimeksi muokattu:
Ongelmia näkyvyyden kanssa tulee olemaan, jos et käytä vesisahaa.

joo, kuten sanottu pölisee niin saamarin paljon.
veden kanssa kytkettynä näkyvyys paranee, mutta siitä tulee sotkuista lattialla.

Kiitos palautteesta!

Tunnin tai pari kestän pölyssä, maskin ja suojalasit päällä. Pelkäsin, että joudun työskentelemään tuntikausia 10 kilon koneen kanssa pään yläpuolella, huh.

"rasteri", mitä se on? Minun täytyy työskennellä ;)

Huone on nyt betonin puhdas, seinien ja lattian pintakäsittelyt tulevat myöhemmin paikoilleen. Oviaukot tullaan muovittamaan ja teippaamaan. Joten en pelkää väliaikaisesti sotkea paikkoja.

Valitettavasti (?) se ei luultavasti ole yksi vahvimmista moottorisahamalleista, vaan sellainen, joka toimii sähköllä. En ole kovin innostunut käyttämään bensiinikäyttöistä sisätiloissa. Esim. Hitachi CM 12Y, 2400W. Jos kukaan ei sano, että sähkökäyttöiset ovat toivottoman huonoja, minun on avattava kaikki ikkunat ja ovet ja pidettävä hengitystä ;)

Koneissa, joissa on vesijäähdytys, on helppo liitäntä tavalliseen letkuun, mutta toimivatko nämä ylösalaisin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.