Hei!
Olen remontoimassa keittiötäni.
Laatoitus oli niin paksu ja kiinnittynyt niin tiukasti, että kipsilevy irtosi yrittäessäni poistaa laatat. Joten päätin sahata pois osan, johon laatat oli kiinnitetty.
Mutta nyt olen hieman epävarma tässä, ulkoseinässä oli muovi kipsilevyä vasten. Miten teen, kun aion laittaa takaisin kipsilevyn reikään nyt? Vaikka laitan muovin levyn taakse, niin eikö saumoihin jää ilmarakoja?

Täytyy varmaan lisätä, että muovi oli kiinni kipsissä, ei voinut välttää muovin poistamista myös..

Kuinka suuri pala puuttuu silloin? Voitko ottaa kuvan? Jos keittiö on ulkoseinää vasten ja muovi puuttuu, voit yrittää laittaa pienen muovipalan paikalleen ja tiivistää, jos mahdollista, muuten se ei ole maailmanloppu.

• Tykkään
Lizzy78
  • Laddar…
Lizzy78 Lizzy78 sanoi:
Pitää kai lisätä, että muovi oli kiinni kipsissä, sitä ei voinut irrottaa ilman, että muovi lähti myös..
Yhdistä uusi ikääntymistä estävä muovi. Tähän on olemassa erityistä teippiä. Se on vulkanoituva, ts. se pysyy kuin YK. Se tulee tiiviiksi.

• Tykkään
Lizzy78
  • Laddar…
P Per i Hamrånge sanoi:
Liitä uusi ikääntymistä kestävä muovi. Tähän on olemassa erityinen teippi. Se on vulkanoituva, eli se pysyy kuin FN. Se on tiivis.
Ahaa, mutta miten teippaan sisältä kun muovi on kiinnitetty kipsiin?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Kuinka iso pala puuttuu? Voitko ottaa kuvan? Jos keittiö on ulkoseinää vasten ja muovi puuttuu, voit yrittää laittaa siihen pienen muovipalan ja tiivistää, jos mahdollista, muuten se ei ole maailmanloppu.
Ulkoseinä on vain ikkunan kohdalla...aion poistaa laatat myös ikkunan alta.

• Huoneen nurkka, jossa keskeneräinen remontti. Ikkunan edusta paljastettu seinälevystä, näkyvissä eristettä ja sähköjohto.
Kysymys on, pitäisikö teidän ehkä poistaa kaikki gipsskivor, jotta muovin asentaminen ym. olisi helpompaa.

• Tykkään
Lizzy78
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Kysymys on, pitäisikö teidän ehkä poistaa kaikki kipsilevyt, jotta muovi jne. olisi helpompi asentaa.
Siihen en kyllä jaksa ryhtyä...teen tämän yksin, saan vain vähän apua iltaisin...en jaksa yksin kantaa isoja kipsilevyjä kotiin...

Lizzy78 Lizzy78 sanoi:
Siihen en jaksa ryhtyä... olen yksin ja teen tätä, saan vain vähän apua iltaisin... en jaksa kantaa kotiin suuria kipsilevyjä yksin..
Kuvassasi näyttää siltä, että olet jo purkanut paljon kipsiä. Oletan, että sinun on silti korvattava uudella kipsillä. Vanhat palat eivät käy. Ehkä on kuitenkin parasta raahata kotiin muutama levy ja tehdä se kunnolla. Revi kaikki. Uusi muovi, joka teipataan vanhaan muoviin. Uudet kipsilevyt, tasoita ja hio. Tulee siistiä ja hyvää. Pohdittavaa: OSB-levyt kipsin taakse, jolloin kaappien ja muiden ripustaminen on paljon helpompaa. Rakenne on 13 mm, mutta jos se mahtuu, se on suositeltavaa (mielestäni).

• Tykkään
Lizzy78
  • Laddar…
P Per i Hamrånge sanoi:
Kuvassasi näyttää siltä, että olet jo repinyt paljon kipsiä. Oletan, että sinun täytyy korvata se uudella kipsillä joka tapauksessa. Vanhoja paloja et voi käyttää. Ehkä on kuitenkin parasta raahata kotiin joukko levyjä ja tehdä se kunnolla. Revi kaikki. Uusi muovi, joka teipataan kiinni vanhaan muoviin. Uudet kipsilevyt, kittaus ja hionta. Näyttää hyvältä ja toimii hyvin. Huomioitava: OSB-levyt kipsilevyn taakse, niin kaappien ja muiden ripustaminen on paljon helpompaa. Rakentaa 13mm, mutta jos tila sallii, se on suositeltavaa (mielestäni).
Ei, täysin selvää on, että minun on korvattava uudella kipsillä, mutta minulla on kotona jo pieniä kipsilevyjä, joita ajattelin käyttää siihen. Mietin kuitenkin sitä teippiä, jonka mainitsit, aion mennä rakennustarvikeliikkeeseen tänään ja pyytää lisäneuvoja ja katsoa, mitä saan mukaani kotiin..:)

Kiitos kaikista vastauksista! On mukavaa kuulla muiden ajatuksia, jotta voi keskustella niistä!

Päivitys..
Sen jälkeen kun olin teipannut ja paikannut muovilla ja laittanut päälle kipsillä, en silti voinut nukkua rauhallisesti yöllä...Tunnen yksinkertaisesti olevani liian epävarma siitä, että olen tehnyt hyvää työtä.
Joten tänään soitan rakennusyrityksille palkatakseni ammattilaiset tähän työhön...on parasta tunnistaa omat rajansa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.