Mietin käyttäväni lecaharkkoja rakentamaan yrttitarhan, jonka haluan, ja sitten laatoittamaan ne. Ongelma on, että se on tavallaan kolmio, jossa on pyöristetty sivu, ja haluan siihen eri korkuisia, oikeastaan pyöreitä, osastoja. Aluksi ajattelin valaa betoniputkia tätä varten, mutta en ole löytänyt riittävän suuria valumuotteja makuuni (ja valmiiksi valetut ovat liian kalliita) - se vie aikaa ja on kömpelöä.
Joten - olen miettinyt uudelleen ja harkitsen muuraavani 9 cm leveistä lecaharkoista, ehkä siitä tulee hieman neliskanttisempaa kuin alun perin ajattelin.

Vai onko olemassa jotain muuta, yksinkertaisempaa materiaalia, jonka ulkopuolen voi sitten laatoittaa?

JOS valitsen työskennellä lecaharkkojen kanssa, minun on halkaistava ne, viimeksi tein sen kirveellä, mutta se ei ollut helppoa eikä tullut erityisen hyvää..
Pitäisikö minun käyttää kulmahiomakonetta sen sijaan? Timanttilaikan kanssa? Toimiiko se hyvin myös pienemmän version kanssa (kunnioitan isompia..)? Vai mitä?

Muiden materiaalien osalta minulla ei ole tietoa, mutta uskon, että on olemassa jotain, joka muistuttaa isohampaista sahaa, joka on tehty lecablokeille. Minulla ei kuitenkaan ole aavistustakaan, mitä ne maksavat.

Lähetetty HTC Desire -laitteestani käyttäen Byggahus

Kiitos vastauksesta! Aion etsiä sellaisen!

Paras tapa leikata Lecablokki on tiikerisahalla ja erikoisterällä, joka leikkaa Lecaa kuin voita. Tästä on kirjoitettu paljon foorumilla. Itse olen käyttänyt tätä menetelmää useita kertoja ja se toimii todella hyvin minimaalisella vaivalla. Kulmahiomakone pölyää valtavasti ja käsisahaaminen on todellista rääkkiä, jos leikkaamista on useita blokkeja.

Kiitos taas vinkeistä! Tulee varmasti paljon blockkeja jaettavaksi, kun teen ainakin yhden kierroksen ja rakennan sitten korkeutta, joten mitä kevyempi sen parempi! Ja hiomakoneen pölystä luopuisin enemmän kuin mielelläni!!! (lainasin sellaisen, kun laitoin lattian betonikivillä)

Kelpaisikohan tämä? (hinta on ainakin erittäin mukava, ellei muuta..)
http://www.jula.se/tigersag-18-v-010183

Minkälaisia erikoisteriä minun pitäisi olla siinä tapauksessa?

Kiitos lankavinkistä!!! Tulen lukemaan sen!

Ja ne linkatut sahalaitalevyt näyttivätkin tekevän työnsä!
Epävarmuuteni vuokraamiseen liittyy siihen, että tätä teen vapaa-ajalla, joka voi vaihdella.. Silloin on kätevää, että työkalut ovat kotona (muuten pitkällä aikavälillä tulee varmaan kalliiksi..).

Sitten minulla on toinen mietintä.. Nykyään taloja eristetään styroxilla.. Eikö voisi rakentaa sillä sen sijaan ja sitten rapata päälle?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.