Hei, mietin voinko liimata laudan kiinni betoniseinään kellarissa, joka on käännetty kohti kylmää varastoa? Betoniseinä on kuiva mutta kylmä talvella.
 
Kyllä, totta kai voit!
Liimaa esimerkiksi epoksiliimalla.

Ja tervetuloa Rakentaa Talo -foorumiin Anders!
 
Ok, ei kosteussulkuja tai muuta
 
B
Jos seinä ei ole kosketuksessa maan/pintojen kanssa millään tavalla, sinun ei pitäisi tarvita käyttää mitään kosteussulku.
En kuitenkaan ole täysin varma, joten ota sanani pienellä varauksella.
 
A Andersalmqvist sanoi:
Ok, ei kosteussulkuja tai muuta
Kiitos
 
A Andersalmqvist sanoi:
Ok, inga fuktspärrar eller annat
Jos liimaat epoksiliimalla, niin liima toimii kosteussulkuna.
Mutta miksi kysyt kosteussulusta?
Eikö muu osa seinää, ilman lautaa, myöskään sisällä kosteussulkua.

Kaksi lyhyttä kysymystä:
Mitä varten lauta on tarkoitettu?
Paljonko painoa se kestää?
 
Se on ovenkarmi kylmää betoniseinää vasten. On lämmin sisällä mutta kylmä varastossa. Onhan olemassa riski kosteuden muodostumiselle, kun lämmin kohtaa kylmän?
 
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Jos liimaat epoksiliimalla, niin liima toimii kosteussulkuna.
Mutta miksi kysyt kosteussulusta?
Loppu seinä, ilman lankkua, ei kai myöskään ole kosteussulkua.

Kaksi lyhyttä kysymystä:
Mitä funktiota lankku täyttää?
Kuinka paljon painoa/kuormitusta sen pitää kestää?
Lankku on karmit kylmää varastoa kohti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.