N
Hei. Mietin, laitetaanko koko lattialastulevy ensin koko kerroksen päälle ennen kuin kiinnitetään huoneiden vaakakarmit vai päinvastoin. Kyseessä on pieni uudisrakennus ja kyseinen kerros on noin 50m2. Aika avointa, ja siihen tulee vain kaksi seinää. Yksi pitkä noin 6m ja yksi lyhyt noin 3m. Olen kallistunut siihen, että asennan vaakakarmit/alarakenteet ennen lastulevyä, tuntuu oikealta mutta ???

Pidän seinissä 10mm lastulevyä.

(Lattia on 22x120 harvalaudoitus, kaksi neljästä koko pituudelta, sen päälle lattialämmityskaapelit, sitten 22mm lastulevy ja lopuksi laminaattilattia. Alakerrassa lämmitettävä opetustila.)
 
Laita lattialastulevy ensin.
 
  • Tykkään
MagicFingers ja 2 muuta
  • Laddar…
N
raveper raveper sanoi:
Laita lattialastulevy ensin.
Ok, olet varmasti oikeassa, mutta mikä on perustelu tehdä niin? Onko jotain, mikä menee tyhmäksi tai vaikeaksi päinvastoin?
 
Se on tapana tehdä. Riittääkö se.
 
Lattialastulevy ensin
 
Jos laittaisit seinän ensin, sinun täytyisi varmaankin kiinnittää lattiapalkki kiinni saadaksesi jotain, mihin kiinnittää lastulevyn? Joka tapauksessa on ylimääräistä työtä laittaa seinä ennen lastulevyä. En näe mitään etuja.
 
  • Tykkään
nova383
  • Laddar…
N
P PatrikJo sanoi:
Jos asennat seinän ensin, sinun täytyy kai naulata lattianiskale johto, jotta saat jotain kiinnittää lastulevy. Joka tapauksessa tulee lisätyötä asettaa seinä ennen lastulevyä. En näe mitään etuja.
Ja tuossa on selitys miksi (y)
Ajatukseni oli, että ehkä olisi joku etu jakaa lastulevyt eri huoneisiin, jos asiat ja asiat liikkuvat, tukipuiden/orret kiinnittämisessä ei olisi ollut kovin vaikeaa, mutta jatkan lastulevyt ensin.
 
Helpompaa asettaa koko tila kerralla. Sitten voi sijoittaa seinät aivan minne tahansa.
 
  • Tykkään
En apelsin
  • Laddar…
raveper raveper sanoi:
Helpompi asentaa koko tila kerralla. Sitten voi sijoittaa seinät mihin tahansa.
Samaa mieltä. Tällä tavalla on paljon helpompaa, jos sinä tai joku muu haluaa tulevaisuudessa muuttaa pohjaratkaisua.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.