1 492 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Lattiavaneri vai seinäpalkki ensin ?
Hei. Mietin, laitetaanko koko lattialastulevy ensin koko kerroksen päälle ennen kuin kiinnitetään huoneiden vaakakarmit vai päinvastoin. Kyseessä on pieni uudisrakennus ja kyseinen kerros on noin 50m2. Aika avointa, ja siihen tulee vain kaksi seinää. Yksi pitkä noin 6m ja yksi lyhyt noin 3m. Olen kallistunut siihen, että asennan vaakakarmit/alarakenteet ennen lastulevyä, tuntuu oikealta mutta ???
Pidän seinissä 10mm lastulevyä.
(Lattia on 22x120 harvalaudoitus, kaksi neljästä koko pituudelta, sen päälle lattialämmityskaapelit, sitten 22mm lastulevy ja lopuksi laminaattilattia. Alakerrassa lämmitettävä opetustila.)
Pidän seinissä 10mm lastulevyä.
(Lattia on 22x120 harvalaudoitus, kaksi neljästä koko pituudelta, sen päälle lattialämmityskaapelit, sitten 22mm lastulevy ja lopuksi laminaattilattia. Alakerrassa lämmitettävä opetustila.)
Jos laittaisit seinän ensin, sinun täytyisi varmaankin kiinnittää lattiapalkki kiinni saadaksesi jotain, mihin kiinnittää lastulevyn? Joka tapauksessa on ylimääräistä työtä laittaa seinä ennen lastulevyä. En näe mitään etuja.
Ja tuossa on selitys miksiP PatrikJo sanoi:
Ajatukseni oli, että ehkä olisi joku etu jakaa lastulevyt eri huoneisiin, jos asiat ja asiat liikkuvat, tukipuiden/orret kiinnittämisessä ei olisi ollut kovin vaikeaa, mutta jatkan lastulevyt ensin.
Klikkaa tästä vastataksesi