Hei!

Minulla on talo 1800-luvulta, kunnostettu useammassa vaiheessa. Nyt lapsen makuuhuoneen nurkassa oleva lattia on irronnut ja vajonnut noin 20 cm x 20 cm. On avoin tila seinän ja lattian välillä, alaspäin välikköön, yläpuolella "katto" huoneeseen, joka on alapuolella. Mitä teen? Kiitos etukäteen!

Terveisin huolestunut äiti

Jokin tai jotkut kuvat olisivat helpottaneet!

• Tykkään
Violina
  • Laddar…
Aion ottaa kuvan, kun tulen kotiin iltapäivällä 🙂

• Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sanoi:
Jokin tai jotkut kuvat olisivat helpottaneet!
Hei! Olen yrittänyt ladata akkukuvia, jotka otin puhelimellani, mutta saan viestin, että tiedosto ei ole sallittu. En tiedä, mitä minun pitäisi tehdä..

P Possetossen sanoi:
Hei! Olen yrittänyt ladata akkun lder:stä, jonka otin matkapuhelimellani, mutta saan viestin, että tiedosto ei ole sallittu. En tiedä, mitä tehdä...
Lataa kuvat tietokoneelle ja yritä sitten julkaista ne täällä. Jos se ei toimi edelleenkään, on helpompaa tallentaa ne tietokoneella eri tiedostomuotoon kuin puhelimessa.

Hei! Nyt onnistuin lataamaan ne. Kiitos avusta.

• Valkoinen jalkalista punaisella seinällä, lattian ja listan välissä on oranssi kynä.
  • Kulma huonetta, jossa punaiset seinät, vaalea puulattia ja valkoiset jalkalistat; kynä lattialla jalkalistan edessä.
  • Kulmassa oleva seinä ja jalkalista, jossa halkeama ja aukko.
  • Kulman lattialistat, joista ylempi irti.
Ainoa tapa nähdä mitä on tapahtunut on aloittaa lattian purkaminen ja katsoa mitä on tapahtunut. Näyttää siltä, että se on jonkinlainen laminaattilattia, tyyppiä "klickgolv", joten sen ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Sinun on todennäköisesti revittävä auki myös lattian alusta, jolla "klickgolv" lepää, jotta voit nähdä mitä on antanut periksi ja korjata sen.

• Tykkään
Possetossen
  • Laddar…
Ainoa tapa nähdä, mitä on tapahtunut, on alkaa irrottaa lattiaa ja katsoa, mitä on tapahtunut. Se näyttää olevan jonkinlainen laminaattilattia, tyyppiä klikattava lattia, joten sen ei pitäisi olla vaikeaa. Sinun on todennäköisesti revittävä myös aluslattia, jolla klikattava lattia lepää, nähdäksesi, mikä on pettänyt ja pystyäksesi korjaamaan sen.
Kiitos vastauksesta. Ymmärrän nyt. Onko sinulla mahdollisesti suositella jotain kirvesmiestä Etelä-Skånesta? :)

Ei, en asu Etelä-Skoonessa, joten en voi antaa vinkkejä siltä alueelta. Uskon kuitenkin, että ainakin voit hoitaa purkutyön itse. Sinullahan on varmaan sorkkarauta? Ja pääsy Youtubeen? Laminaattilattian purkaminen ei ole erityisen vaikeaa. Saatat jopa pystyä korjaamaan ongelman itse foorumimme avulla, jos jatkat kuvien postaamista tänne.

Onko tämä huvila, onko se pohjakerros, ja minkälainen perustus se on. Jos se on pohjakerros, arvaukseni on, että se on rossipohja/krypgrund. Silloin sinun pitäisi pystyä ryömimään alle ja katsomaan, mitä on tapahtunut. Todennäköisesti lattialankku on lahonnut, joten se on katkennut. Luultavasti myös alajuoksu. Jos nurkka on ulkoseinää vasten, voit ehkä nähdä kosteusvaurion seinässä.

TS kirjoittaa, että se on yläkerrassa, se on "huoneen alla olevan katon".

A AG A sanoi:
Onko se omakotitalo, onko se pohjakerros, ja millainen perustus sitten on. Jos se on pohjakerros, arvaukseni on, että se on torpankellari/ryömintätilaperustus. Silloin sinun pitäisi pystyä ryömimään alle ja näkemään, mitä on tapahtunut. Todennäköisesti lattiajuoksu on lahonnut, joten se on katkennut. Todennäköisesti myös sokkeli. Jos kulma on ulkoseinää vasten, saatat ehkä nähdä kosteusvahingon seinässä.
Kiitos vastauksesta. Ei ole niin hyvää onnea. Mutta voiko yläkerrassa olla lahonneet lattiajuoksut? Kulma on ulkoseinää/kylpyhuonetta vasten. Tiilessä on valkoinen rappaus, enkä ole havainnut mitään kosteusvauriota. Ei kylpyhuoneessakaan.

Ei, en asu eteläisessä Skånessa, joten en voi antaa vinkkejä siitä alueesta. Uskon kuitenkin, että ainakin purkutyön voit tehdä itse. Sinullahan on sorkkarauta? Ja pääsy Youtubeen? Klikkilattian purkaminen ei ole erityisen vaikeaa.
Saatat jopa korjata ongelman itse meidän avullamme täällä foorumilla, jos jatkat kuvien lähettämistä täällä.
Haha, opin paljon, täytyy hankkia sorkkarauta. Kyllä se varmaan sujuu lattian nostaminen. Olisi hienoa pystyä korjaamaan se itse. Lisään kuvia, kun se on tehty, todennäköisesti vasta kesäkuun puolivälissä, kun loma alkaa ja minulla on vähän aikaa. :)

• Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.