Hei,

Meillä on ruokakellari talomme kellarissa, joka on rakennettu vuonna 1967. Tällä hetkellä siellä on tiiliä lattiana. Miten voimme yksinkertaisimmalla tavalla saada jonkinlaisen valun lattiaan? Kuten ymmärrätte, olen aloittelija tässä asiassa, joten tarvitsen vähän ohjeistusta. Lattiasta nousee myös putkia. Miten käsittelen näitä?

• Putkia ja venttiilejä betoniseinässä, punatiilinen lattia osittain rikki.
  • Kellarin lattialla on vanhoja tiiliä ja rappausta, ympärillä on valkeat seinät. Lattialla on myös putkia, jotka nousevat ylös.
Onko tiili irrallaan?
Maassa vai betonilla?

Luulen, että tiili on tarkoituksella asetettu maahan saadakseen hieman viilennystä, kun maan kosteus haihtuu.

Jos haluat tasaisemman tiiviimmän lattian, mielestäni sinun kannattaa asettaa tiili 0/4 kivituhka.

F fribygg sanoi:
Onko tiilet irrallaan?
Maassa vai betonilla?

Luulen, että tiilet on tarkoituksella siinä maassa saadakseen hieman viilennystä, kun maankosteus haihtuu.

Jos haluat tasaisemman ja tiukemman lattian, mielestäni sinun pitäisi asettaa tiilet uudelleen 0/4 kivenjauhossa.
Kyllä, ne ovat irrallaan hiekan päällä.. ei betonia alla.

Jos haluat valetun lattian, sinun on poistettava tiilet, raudoitettava ja valettava betonilaatta, mutta en suosittele sitä ruokakellariin.

• Tykkään
heimlaga
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Jos haluat valetun lattian, sinun on poistettava tiilet, raudoitettava ja valettava betonikakku, mutta en suosittele sitä ruokakellariin
Kiitos vastauksesta! Mikä on syy siihen, ettet suosittele sitä?

Saatat menettää hyvät ominaisuudet, joita tiilet asennushiekassa todennäköisesti eristämättömässä kellarissa tarjoavat.

• Tykkään
emmad
  • Laddar…
Onko ajatuksena pitää se edelleen ruokakellarina, mutta haluatte ensisijaisesti tasaisemman lattian? Vai aiotteko tehdä huoneesta jotakin muuta?

H Hans G2 sanoi:
Onko tarkoitus jatkaa sen käyttämistä ruokatilana, mutta haluatte ensisijaisesti tasaisemman lattian? Vai aiotteko tehdä huoneesta jotain muuta?
Tarkoitus on jatkaa sen käyttämistä ruokatilana. Mutta juuri niin, tasaisempi lattia on toiveena.

E emmad sanoi:
Ajatuksena on, että se pysyy ruokakellarina. Mutta juuri niin, tasaisempi lattia on toiveena
Loput kellarista on sisustettua asuintilaa.

Aseta sitten tiililattia uudelleen ja naulaa/ruuvaa tai rakenna pieni laatikko putkien ympärille, jos ne häiritsevät visuaalisesti.

• Tykkään
emmad
  • Laddar…
Olen samaa mieltä fribyggin kanssa. Tiililattia tai multalattia antaa paremman ilmaston ruokakellarissa kuin betonilattia.

Meillä on multalattia, jossa on esiin työntyviä kiinteitä kiviä ja korkeuseroja noin 30 senttimetrin luokassa, ja se kelpaa hyvin ruokakellariin.

PeterFalun
oletko tarkistanut, onko asuinalueellasi maaperäradon?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.