Hei, aiomme rakentaa mökin, jonka koko on 7x3m
Mökki tulee seisomaan runkopohjalla, joka koostuu 170x90mm C24-kokoisista ragel-puista.

Kysymys on nyt, kestävätkö 170x45 lattiareglar 2920 mm jännevälin laminoidulla lattialastulevyllä? Lattiaveglarna vahvistetaan myös 45x45 joka puolella alapinnassa trossbotten-alustana.

Haluan välttää keskikannatinpalkkia sekä lyhyitä palkkeja.

Rush64 Rush64 sanoi:
Kysymys on nyt, kestävätkö 170x45 lattialankut jännevälin 2920mm liimattujen lattialevyjen kanssa?
Kyllä.
Jos olisin sinä, tyytyisin laittamaan 1x5" laudan lattialankkujen alle kantamaan lattiarakenteen.

F fribygg sanoi:
Kyllä.
Jos olisin sinä, tyytyisin laittamaan 1x5" laudan lattiarakenteiden alle kantamaan alapohjan.
Se on miellyttävämpi vaihtoehto.

Rush64 Rush64 sanoi:
Mökki rakennetaan runkopohjalle, joka koostuu 170x90 mm C24 -kokoisista lankuista.
Erikoinen

F fribygg sanoi:
Udda
Ajatuksena 90mm on, että kiinnitämme kaksi 170x45 ulkokehykseksi saadaksemme tasaisemman kuormituksen maaruuvien päälle. Samalla se lisää lattiapalkkien vääntöjäykkyyttä, eikö niin?

Rush64 Rush64 sanoi:
Ajatus 90mm on, että kiinnitämme kaksois-170x45 ulkorungoksi saadaksemme tasaisemman kuormituksen maaruuville. Samalla se lisää lattianiskojen vääntöjäykkyyttä vai mitä?
Kaksois-45*170 ei ole ollenkaan outoa.

Rush64 Rush64 sanoi:
Hei, aiomme rakentaa mökin, joka on 7x3m.
Mökki tulee lepäämään kehikkopohjan päällä, joka koostuu 170x90mm C24-kehikoista.

Kysymys kuuluu nyt, kestävätkö 170x45 lattianiskat 2920mm jännevälin liimatun lattialastulevyn kanssa? Lattianiskoja vahvistetaan myös 45x45 alaosassa molemmilla puolilla aluslattian tueksi.

Haluan välttää keskikannattimen ja tukipalkkien käyttöä.
Hei, Ruotsin puuta koskevien tietojen mukaan ne kestävät 2970 vapaata pituutta. Yst. terv.
Jätä 45x45 sivuilta pois ja laita sen sijaan 22x95 alle.

• Tykkään
Rush64
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Kaksois 45*170 ei ole ollenkaan omituinen.
N Nickesågen sanoi:
Hei, Ruotsin puuta koskevien tietojen mukaan ne kestävät 2970 vapaata pituutta. Terveisin.
Ohita sivuilla 45x45 ja aseta sen sijasta 22x95 alle.
Se on 40cc lattiahirsien välillä, olimme 180mm korkeammalla arvojen mukaan taulukossa 60çc. En todellakaan halua keskikannatinta.

Viimeksi muokattu:
N Nickesågen sanoi:
Hei, ruotsalainen puu kestää vapaata pituutta 2970. Terveisin.
Ohita 45x45 sivuilla ja kiinnitä alle 22x95 sen sijaan.
Haluan säästää mahdollisimman paljon ilmaa lattian aluskerroksen alle, joten minun täytyy rakentaa matalalle. Siksi valitsen naulata sokkelin ohjauspuiden lattiaohjaimiin.
Onko ok naulata raakapontti sokkeliin sähkösinkityllä 16g:llä vai ruostuvatko ne pois?

Rush64 Rush64 sanoi:
Haluan säästää niin paljon tilaa palkkien alla kuin mahdollista, joten minun on rakennettava matalaa. Siksi valitsen naulata koolaukset välipohjaan lattiaregleriin.
Onko ok naulata raakapontti välipohjaan sähkösinkittyjä 16g nauloilla vai ruostuvatko ne pois?
Hei, en tekisi niin. Ennen ei edes naulattu. Ruuvia/naulaa kaikki sopivilla nauloilla sen sijaan. Riittää, kun käytät lastulevyn ruuvia 42mm tai 50mm dyckert nauloja. Ystävällisin terveisin

N Nickesågen sanoi:
Hei, en tekisi sitä. Ennen ei edes naulattu. Ruuvaa/naulaa kaikki sopivalla naulalla sen sijaan. Riittää lastulevykierre 42 mm tai 50 mm dyckert naula. Terveisin
Ajattelin käyttää sähkösinkittyä 50 mm dyckertia, joita minulla on jo kotona. Råsponten pitäisi vain naulata sisäpuolelta trosbotteniin, ei suoraa kuormaa. Sen on tarkoitus pysyä paikoillaan. Minä käytän kuitenkin sähkösinkittyä.

Nyt minulla on pohdinta, jänneväli on 180mm liian pitkä lattiaregalereille kaikkien laskentamallien mukaan.
Silloin yksi vaihtoehto on keskikannatin, mutta mietin betonilaattoja lattiaregalereiden tueksi.
Kehys ympärillä tulee olla teräsruuviin.
Mitä mieltä olette tästä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.