2 124 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Lattia vanhassa Hjältevad-talossa
Ostin Hjältvad-talon, joka on rakennettu vuonna 1972. Kun teimme sähkötöitä uudelleen, löysin jotain, mikä pelottaa minua hieman: joku aiempi omistaja on halunnut isomman huoneen kellariin ja tehnyt 1,75 metriä leveän aukon seinään. Seinä on muurattu betoniharkoilla.
Asia on niin, että kuten olen ymmärtänyt, välipohja kellarin ja yläkerran välillä lepää tämän seinän päällä, mutta on myös mahdollista, että välipohja sijaitsee toisessa suunnassa (rinnan sen seinän kanssa, jossa aukko on tehty). Onko joku, joka tietää, miten nämä välipohjat on tehty? Ovatko ne pitkältä sivulta pitkälle sivulle ja tukevat keskellä läpäisemiään seiniä (vaihtoehto A liitetyssä kuvassa), vai ovatko välipohjat pitkin talon pitkiä sivuja (vaihtoehto B liitetyssä kuvassa)?
Kantavuusmielessä molemmat vaihtoehdot olisivat mahdollisia talon kohdalla, ja aukon suhteen vaihtoehto B olisi parasta, sillä vaihtoehdolla A puoli olohuoneesta lepää oikeastaan vain kellarin ulkoseinien varassa, ilman tukea keskellä muualla kuin kahdella rivillä betoniharkkoja, jotka ovat aukon yläpuolella.
Onko joku, joka tietää, miten näiden talojen välipohjat on tehty? Talotyyppi on 121-82-201, mikäli se on avuksi.
Asia on niin, että kuten olen ymmärtänyt, välipohja kellarin ja yläkerran välillä lepää tämän seinän päällä, mutta on myös mahdollista, että välipohja sijaitsee toisessa suunnassa (rinnan sen seinän kanssa, jossa aukko on tehty). Onko joku, joka tietää, miten nämä välipohjat on tehty? Ovatko ne pitkältä sivulta pitkälle sivulle ja tukevat keskellä läpäisemiään seiniä (vaihtoehto A liitetyssä kuvassa), vai ovatko välipohjat pitkin talon pitkiä sivuja (vaihtoehto B liitetyssä kuvassa)?
Kantavuusmielessä molemmat vaihtoehdot olisivat mahdollisia talon kohdalla, ja aukon suhteen vaihtoehto B olisi parasta, sillä vaihtoehdolla A puoli olohuoneesta lepää oikeastaan vain kellarin ulkoseinien varassa, ilman tukea keskellä muualla kuin kahdella rivillä betoniharkkoja, jotka ovat aukon yläpuolella.
Onko joku, joka tietää, miten näiden talojen välipohjat on tehty? Talotyyppi on 121-82-201, mikäli se on avuksi.
Niin, olen tehnyt senkin, mutta aikaisempien kokemusten perusteella en ole kovin varma, että saan vastauksia (en ole tosin ollut yhteydessä Hjältevadshus-yhtiöön aikaisemmin, mutta muiden valmistajien kanssa, joilta olen etsinyt piirustuksia).alacs sanoi:
/Mats
Klikkaa tästä vastataksesi
