2 656 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Lattia olemassa olevassa talossa. Valaa betonia vai tasoitemassaa?
Aion valaa pohjan vanhassa talossa.
Kuinka pitkä kuivumisaika on sanotaan 10 cm betonilla verrattuna 4-5 cm valumassalla.
Onko massa tarpeeksi hyvä käveltäväksi?
Meillä ei ole paljon aikaa hukattavaksi kuivumisajalle.
Kuinka pitkä kuivumisaika on sanotaan 10 cm betonilla verrattuna 4-5 cm valumassalla.
Onko massa tarpeeksi hyvä käveltäväksi?
Meillä ei ole paljon aikaa hukattavaksi kuivumisajalle.
Tarkoitatko kuivumisajalla, että milloin se on päällystettävissä? Laske vähintään 3 kuukautta jos valat, ja silloinkin pitäisi olla lämmintä ja hyvä ilmanvaihto.Dr Benz sanoi:
Tasoitteella saat laskea, että se on päällystettävissä 24 tunnista 1 viikkoon, mutta sinun täytyy kuitenkin levittää tasoite jollekin.
On olemassa ROT-muurauslaasteja, jotka kuivuvat kaikkeen muutamasta tunnista viikkoon, ne voidaan valaa solumuovin päälle ja niihin voidaan myös valaa vesikiertoinen lattialämmitys.
Sinun pitäisi kyllä täsmentää hieman enemmän mitä olet tekemässä saadaksesi paremman vastauksen.
Joo sain selvää, että on otettava huomioon noin 3 kk, vaikka käyttäisi nopeasti kuivuvaa betonia, koska on myös huomioitava, että se kutistuu kun se kovettuu.nino sanoi:
Kun puhut kuivumisajasta, tarkoitatko ennen kuin siihen voidaan laittaa päällyste? Laske vähintään 3kk, jos valat, ja silloin pitäisi olla lämmin ja hyvä ilmanvaihto.
Itsetasoittuvaa tasoitetta käytettäessä menee 24 tunnista viikkoon ennen kuin siihen voidaan laittaa päällyste, mutta sinun on laitettava tasoite jonkin päälle.
On ROT-laastia, joka on valmis muutamasta tunnista viikkoon, sen voi valaa suoraan solumuovin päälle ja siitä voi valaa lattialämmityksen.
Sinun pitäisi varmaankin tarkentaa vähän enemmän mitä aiot tehdä saadaksesi parempia vastauksia
Mitä tulee itsetasoittuvaan tasoitteeseen, ei pitäisi olla ongelmaa laittaa sitä eristeen päälle. Ja hinta ei ollut lainkaan niin kova verrattuna betoniin, koska minun on saatava kaksi henkilöä auttamaan minua saamaan siitä tasaisen.
Mutta ottaen huomioon ajankohta, ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja.
Puhumme noin 45 m2 alueesta, joten ei kovin suuri. Voi olla vielä pienempi. Mutta olen saanut hinnan, ja varmasti se on hieman kalliimpaa, mutta aika maksaa myös rahaa kaksoisasunnossa. Arviointini mukaan kyse on noin 10000-20000, joten aika syö sen kahdessa kuukaudessa.K Kaschsten sanoi:
Kiitos. Hyvä input. Sivut varmistetaan eps-betonilla ja eristelevyt asetetaan limittäin ja kiinnitetään toisiinsa niin, että sen ei pitäisi olla ongelma. MUTTA olen erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin tekee sen. On niin paljon työläämpää keksiä asioita jälkikäteen….nino sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Nytt golv i 60 tals hus
Golv -
Lägga golvvärme i befintligt hus
Värme allmänt -
Installera vattenburen golvvärme i befintligt hus och utbyggnad
Värme allmänt -
Tegelgolv på befintligt betonggolv i växthus, hur gör jag?
Växthus -
Trasigt golv. Kan man be säljaren åtgärda eller köper man huset i befintligt skick?
Köpa & Sälja hus