Hei, ajattelen rakentaa talon olemassa olevan betonikaton päälle (entinen konehalli). Halli on eristämätön ja lämmittämätön.

Pitäisikö minun eristää betonin ylä- vai alapuoli?

Tavallinen talon perustusta eristetään alapuolelta, ja luulen, että sinun täytyy tehdä samoin tässä tapauksessa ja varmistaa, ettei kosteutta ole jäljellä ennen yläpuolen peittämistä.
Kosteus nousee kai ylöspäin? En ole koskaan ennen kohdannut tätä ongelmaa ja kuulisin mielelläni, mitä joku asiantuntevampi sanoo aiheesta. Kiinnostavaa!
Johan

Betonikatteen reuna, missä se kohtaa seinän, tulee olemaan kylmäsilta, jos eristät alapuolelta. Olisin asettanut uuden rakenteen olemassa olevan päälle, sillä tavalla voit saada kaiken eristyksen kohtaamaan hyvällä tavalla ilman että syntyy kondenssipaikkoja rakenteen sisälle.

Wodda. Voitko kehittää? En oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Valetaanko uusi eristetty laatta nykyisen katon päälle? Jos asennetaan eristys nykyisen alapuolelle aina seinään asti, ja uusi seinä päälle vähän sisempää, tuleeko siitä samanlainen kuin tavallinen talon perustus?:confused:
Miten hän saa eristeen jalkojen alle?
Johan

Kiitos näkemyksistä, erityinen tilanne, jota kukaan ei ole oikein kokenut. Ehkä voi eristää betonin ulkopuolelta poistaakseen kylmäsillan. En halua mielelläni nostaa liikaa, kuten tapahtuisi, jos minun pitäisi järjestää ilmarako ja uusi "perustalevy" nykyisen yläpuolelle.

eldhed. Olen loppu ideoista, mutta seuraan uteliaasti aihetta. Johan

Nyt olen miettinyt rakenteen läpi. Ajattelin rakentaa Besta-lohkoilla olemassa olevan eristämättömän betonikaton päälle.

Olen päättänyt eristää katon alapuolen reunalla ympäriinsä kylmäsillan välttämiseksi.

Uusi kysymys herää nyt, pitäisikö minun jättää eristys kokonaan pois yläpuolelta vai eristääkö esimerkiksi 90 mm lattianiskojen väliin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.