Hei!

Tiedättekö, onko talonvalmistajilla lastulevyjä muualla kuin sisäseinissä? En halua tätä liimojen, kemikaalien jne. herkkyyden vuoksi. Tiedättekö, voiko tämän vaihtaa johonkin muuhun?
 
Tervetuloa klubiin :)
Ne rakkaat käyttävät yleensä vain poikkeustapauksissa (tyyliin smålandsvillan LUULEN) lastulevyä seinissä, sen sijaan melkein kaikki käyttävät lattia-lastulevyjä.
Useimmat käyttävät kipsiä seinissä.

Vaihtoehtona voi olla raakapontti, OSB-levy tai jokin muu vanerivaihtoehto.
 
Eikö OSB:ssä ja plyfassa ole yhtä paljon liimaa ja muuta kuin lastulevyssä?
 
Ehkä, ehkä ei....

OSB-levy on tehty suurista höylänlastuista, jotka on puristettu yhteen erittäin suurella paineella. Luulen, että käytetään jonkinlaista hartsia lisäsidostekijänä, mutta ei sellaisia määriä kuin lastulevyssä tai MDF:ssä, joissa käytännössä on liiman ja lastujen sakeaa seosta, joka kovettuu.

Vaneri, totta kai kerrosten välillä on liimaa. Mutta häviävän vähän tässä yhteydessä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.