5 172 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Lastulevyn sijasta
Tervetuloa klubiin 
Ne rakkaat käyttävät yleensä vain poikkeustapauksissa (tyyliin smålandsvillan LUULEN) lastulevyä seinissä, sen sijaan melkein kaikki käyttävät lattia-lastulevyjä.
Useimmat käyttävät kipsiä seinissä.
Vaihtoehtona voi olla raakapontti, OSB-levy tai jokin muu vanerivaihtoehto.
Ne rakkaat käyttävät yleensä vain poikkeustapauksissa (tyyliin smålandsvillan LUULEN) lastulevyä seinissä, sen sijaan melkein kaikki käyttävät lattia-lastulevyjä.
Useimmat käyttävät kipsiä seinissä.
Vaihtoehtona voi olla raakapontti, OSB-levy tai jokin muu vanerivaihtoehto.
Ehkä, ehkä ei....
OSB-levy on tehty suurista höylänlastuista, jotka on puristettu yhteen erittäin suurella paineella. Luulen, että käytetään jonkinlaista hartsia lisäsidostekijänä, mutta ei sellaisia määriä kuin lastulevyssä tai MDF:ssä, joissa käytännössä on liiman ja lastujen sakeaa seosta, joka kovettuu.
Vaneri, totta kai kerrosten välillä on liimaa. Mutta häviävän vähän tässä yhteydessä.
OSB-levy on tehty suurista höylänlastuista, jotka on puristettu yhteen erittäin suurella paineella. Luulen, että käytetään jonkinlaista hartsia lisäsidostekijänä, mutta ei sellaisia määriä kuin lastulevyssä tai MDF:ssä, joissa käytännössä on liiman ja lastujen sakeaa seosta, joka kovettuu.
Vaneri, totta kai kerrosten välillä on liimaa. Mutta häviävän vähän tässä yhteydessä.
Työelämän tutkimuslaitos on tehnyt pienen tutkimuksen vanerialalta. Saattaa olla lukemisen arvoinen.
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/detaljerad.asp?ID=696
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/pdf_arb/1998-19.pdf
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/detaljerad.asp?ID=696
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/pdf_arb/1998-19.pdf
Klikkaa tästä vastataksesi