Hei kaikki

olen rakentelemassa erikoista rakennusta (tai no, valmistaudun kaatamalla pilarin perustan)

Aion rakentaa kahdeksankulmaisen puuvajarakennuksen (malli huvimaja) tähän asti ei mitään kummallista.

Mutta minulle tulee vain yksi pilari keskelle Ø700mm ja sitten betonikansi valetaan sen päälle. Ø1600mm mutta haluaisin nyt tietää mikä on suurin halkaisija, jonka voin laittaa 2"8:n päälle tähän (kuin tähti) ja sitten tolpat ulommaisissa päissä.

työskentelen rakennesuunnittelussa, joten olen piirtänyt kaiken CAD:ssa ja todennut, että Ø3500 halkaisijalla puuvajarakennuksessa pärjään teräspalkilla, joka on 120x40x2 MUTTA haluaisin 4m kokonaisuudessaan, eli 1,2m ilman tukea ja vaihtaa teräksen 2"8 tai vaihtoehtoisesti 2"9.

Keskikiinnityksen suhteen ei ole ongelmaa, olen ratkaissut sen, mutta kysymys on juuri, toimiiko se 1,2m ulokkeella.

Asun lumivyöhyke 2,5.

Liitän muutaman kuvan 3D CAD:istä, kunhan löydän tiedoston, laittakaa ehdotuksia tulemaan.

Kiitos etukäteen.

Hei Ejansson! Kuulostaa pyörivältä tuulimyllyltä. Vaikeinta on luultavasti sivuttaisvakavuus. Vanhoissa tuulimyllyissä oli pitkät tukitangot maantasolla. Nyt tietysti puuvaja on paljon pienempi tuulenvastus. Mutta se voi kuormittua vinosti, kun lisäät ja otat pois polttopuita. Ystävällisin terveisin, PerOF

Hei PerOF.
Kiitos vinkistä, mutta tämän tuulipinta-ala ei ole erityisen suuri, joten vakaus sivusuunnassa ei mielestäni ole ongelma ollenkaan, kysymys on vain voinko rakentaa ilman keskipylvästä..

Joten eilen illalla ryhdistäydyin ja istuin korjaamaan laskelmaa. 90 cm ylitys tuloksena (2"8:lla) jos joku on kiinnostunut, laskettuna ylimitoituksella ja turvallisuuskerroin 1,15, tein koko hommaan FEM-laskelman, joten nyt on vain katsottava tuleeko siitä nikkarointia tänä vuonna vai ensi vuonna...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.