Ajattelen rakentaa parvekkeen sisäänkäynnin yläpuolelle. Hyvä näkymä, täydellinen paikka nauttia aamukahvista. Mutta emme koskaan tee sitä. Sen sijaan tila olisi hyvä lisä yläkertaan. Ja harjakatto näyttäisi paremmalta.

Olen näppärä käsistäni ja olen rakentanut jonkin verran, mutta katonrakennuksessa olen hieman varovaisempi. Te, jotka olette rakentaneet näin, onko se vaikeaa tehdä itse? Mistä voisin löytää jonkinlaista ohjausta, ohjeita tai vastaavaa?

Jos pyytäisin puuseppää rakentamaan itse rungon ja katon, mitä se voisi suurin piirtein maksaa?

Kuva näyttää, miltä talo näyttää tänään, lukuun ottamatta että se on maalattu uudelleen jne.
 
  • Talo omalla pihalla, jossa on punainen tiilikatto. Rakennustelineet ovat talon vieressä, mahdollisesti remontin vuoksi.
Milkshaken
Se olisi jännittävää tarttua siihen, mutta on mahdotonta sanoa asioita etukäteen ilman, että näkee sen ensin livenä..
Haluatte siis kevyttilaa sinne, ehkä liukuikkunaosio joka avautuu hieman enemmän....
mutta kaikki täytyy ensin käydä läpi alhaalta ylös.... Tarkista ensiksi alusrakenne, että se on kuten sen pitäisi.....
Peukalo ja etusormi välissä..... No, 110-140K
 
Saada timpuri lyömään runko? Se oli melko hintavaa. Me aiomme tarttua sisäänkäyntiin joskus ensimmäisellä neljänneksellä ensi vuonna, silloin puremme vähän ja katsomme miltä se näyttää. Mutta sitten ymmärrän, että kattokin täytyy purkaa ylhäältä käsin, jotta näkee, miten se voi pellin alla.

Yleensä luulen, että se näyttää laatikolta talon päällä, kun ihmiset ovat laajentaneet näin, mutta ymmärrän samalla miksi.
 
Milkshaken
Ajaja,,, en lukenut tukirakenteet ja kattorakenteet....
Ajattelin kaikkea... Mutta tukirakenteet ja kattorakenteet voit tehdä itse yhtä helposti kuin muutkin... Jos kuitenkin täytyy avata ja katsoa, niin näet ja saat ideoita siitä, mitä sinun tulisi tehdä....
 
Silloin se tuntui enemmän ok. Oikeastaan luulisin, että hoidan sen itse. Juuri tuo kriittinen hetki, kun kupoli pitää liittää olemassa olevaan kattoon, tekee minut epävarmaksi. Siksi mietin, olisiko jollakulla hyviä ohjeita. Ja jos teen sen itse, se vie varmasti huomattavasti enemmän aikaa, eli aikaa, jolloin talo on vähemmän suojattu.
 
Milkshaken
Yleisintä on pressut, jotka joko taitetaan harjan yli tai työnnetään pitkälle kattotiilien alle....
Valitse aina suuremmat pressut kuin mitä luulet tarvitsevasi.... Näitä voi usein myös vuokrata vuokrauskeskuksista...
 
Pitääkö nykyinen sisäänkäynti uuden rakennuksen painon?
Vai onko sitä vahvistettava aina alhaalta asti?
 
Vaikea vastata. Siellä on betoniperustus alla. Mutta millainen runko on, en tiedä. Edellinen omistaja kertoi, että se oli aiemmin kylmäeteinen. Paneelin takana olen vilaukselta nähnyt asbestilevyjä, joten siellä alla on aika paljon alkuperäistä. Se kertoo minulle, että se on luultavasti rakennettu tukevasti seisovin lankkuseinin, aivan kuten muu talo. Mutta se ei välttämättä ole niin kuitenkaan.

Kuten sanottu, aiomme keväällä purkaa vähän, vaihtaa ulko-oven ja niin edelleen. Silloin näemme varmaan vähän paremmin. Minulla ei kuitenkaan ole tietoa arvioida, mitä vaaditaan, jotta kestäisi sen päälle tulevan laajennuksen painon.
 
cederbusch cederbusch sanoi:
Suunnittelen rakentavani parvekkeen sisälle sisäänkäynnin yläpuolelle. Upea näköala, täydellinen paikka nauttia aamukahvia. Mutta emme koskaan tee sitä. Sen sijaan alue ei olisi haitaksi lisänä yläkertaan. Ja se näyttäisi kauniimmalta harjakatolla.

Olen kätevä käsistäni ja olen rakentanut jonkin verran, mutta kun kyse on kattorakenteesta, olen hieman varovaisempi. Te, jotka olette rakentaneet näin, onko vaikeaa tehdä itse? Mistä voisin löytää jonkinlaista opastusta, ohjeita tai vastaavaa?

Jos pyytäisin puuseppää pystyttämään itse rungon ja katon, mitä se peukalosäännön mukaan voisi maksaa?

Kuva näyttää, miltä talo näyttää tänään, lukuun ottamatta että se on maalattu uudestaan ym.
Miten tämä kaikki on mennyt? Olen itse aivan samassa tilanteessa. Olen saanut tarjouksen 145000:sta ja toisen 285000:sta rot:n jälkeen ja ero on todella suuri. Siksi mietin myös, että ulkoistan vain rungon, kattotyöt ja peltityöt ja teen loput itse. Miten kävi, teitkö itse vai ulkoistitko ja mitä se maksoi?
 
K Kesosmurf sanoi:
Miten kaikki tämä on sujunut? Itse olen juuri aloittamassa täsmälleen samaa asiaa. Olen saanut tarjouksen 145000 ja 285000 euron jälkeen ja se eroaa todella paljon. Siksi mietinkin, että ulkoistaisin vain rungon, kattotyön ja pellityksen ja tekisin loput itse. Miten kävi, teitkö sen itse vai ulkoistitko sen ja mitä se maksoi?
Hauskaa, että vanhat kysymykseni elävät edelleen. :)

Parvekerakennusprojekti ei toteutunut. Ja viime kesänä myin talon, joten nyt se on jonkun toisen mietittävä asia.
 
  • Tykkään
henryb
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.