Hei,

Olen etsinyt foorumilta ja löytänyt jonkin verran, mutta ei tarpeeksi.

Suunnittelen tehdä valonsisäänpäästön kylpyhuoneeseen.
Leveys=1 kpl lohko
Korkeus=4-5 kpl lohko.

Kuinka tehdään käytännössä, kun on märkätilaseinä?
-tehdä paikalla tai rakentaa kehys ja asentaa lohkot sivuun.
-kiinnitys seinäkiskoihin
-miten liittää märkätilakerrokseen
-tarvitaanko kaksi lohkoa paksuudeltaan eristykseen? Olen nähnyt tämän aiemmassa ketjussa.

Ehkä jollakin on linkki?

Terveisin Thomas
 
ylös
 
Mitä tarkoitat ???
 
Anna meille vähän enemmän lihaa luiden ympärille!
Aiotko asentaa ne sisä- vai ulkoseinään?
Miten niiden tulisi sijaita suhteessa suihkuun/kylpyammeeseen? Etäisyys?
 
Kiitos kysymästä :D

Se on tarkoitus asentaa ulkoseinään, joka näyttää tältä:
-22 panel
-50 västkustskiva
-145 pystyssä oleva ranka/eristys
-höyrysulku(ei poisteta sitä)
-45 ranka/eristys
-13 kipsi
-vesieristys
-kaakeli

etäisyys suihkusta on noin 1,5m
 
a) onko sillä niin väliä eristyksellä näin pienellä alalla?
b) jos olet tarkka eristyksen suhteen, miksi et laita sinne perinteistä kolmilasista ikkunaa?
c) teetkö mitä tahansa muotivillityksen vuoksi? ::)
 
Hei,

ajattelin, että se olisi hauskaa ja että "tavallisia" ikkunoita ei ole niin kapeissa mitoissa, kapeimmat löytämäni (standardi) ovat moduuli 4, mikä on liian leveä.

Haluan ikkunapinnan, joka on noin 15 cm leveä. Sen tulisi olla vain valonlähde.

Tietääkö kukaan onko olemassa kapeita kiinteitä ikkunoita standardina, vai täytyykö ne tilata erikoistilauksena??
 
Näyttää siltä, että sinulla on vahvat seinät.. ;D
En ole kokenut täsmälleen sitä, mitä aiot tehdä, mutta yrittäisin luultavasti ensin rakentaa lasitiili-ikkunan kehykseen ja asentaa sen sitten seinään.
Oletko ajatellut pitää höyrysulun... ??? Ikkunan ulkopuolella?
Mitä tulee märkätilakerrokseen, yrittäisin mahdollisuuksien mukaan kiinnittää ja liimata kulmalistat puukehykseen ja sitten laittaa kunnollisesti kosteussulku päälle, jos mahdollista. En usko, että tarvitset enempää kuin yhden lasitiilen paksuudelta, erityisesti kun ikkuna on niin kapea. (Oletko harkinnut hieman suuremman ikkunan tekemistä siten, että se olisi kaksi tiiltä leveä? Se saattaisi näyttää spontaanisti paremmalta. Henkilökohtainen huomio..)
 
SittinDuck sanoi:
behövs två block i tjocklek för isolering?
Se ei pitäisi olla tarpeen. Lasibetoni antaa hyvän eristyksen. On lisäksi erityistä lasibetonia, jota käytetään ulkoseinissä. Silloin niissä on, jos en ole väärässä, tyhjiö, mikä tekee niistä paremmin eristäviä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.