Rakennan suihkunurkan, jossa yksi seinä (2 m korkea, 1,2 m leveä eli 10x6 lasitiiltä) on muurattu lasibetonista. Seinä alkaa huoneen seinästä ja päättyy vapaaseen reunaan, joka peitetään alumiinilistalla. Lasitiilien valmistajien verkkosivuilla (ja lasibetonilaastin pussin päällä) sanotaan, että kiinteän seinän ja lasitiilien välissä pystysaumassa tulisi olla 5-10 mm styroksia. Pitääkö näin olla? Minusta se vaikuttaa löysältä, lasitiiliä tukevat tällöin vain raudoitustangot ja saumalaasti. Huone on kellarissa, valetulla betonilaatalla ja seinä on kantava ulkoseinä. Ainoa liike systeemissä pitäisi mielestäni olla maapallon pyöriminen.
 
Jos kompastut suihkussa tai nojaat seinää vasten, onhan se hyvä, ettei siitä tule pelkkää klapipuuta.

Lasitiilet eivät ole oikeastaan suositeltavia suihkuun.

Jos on pakko käyttää niitä, ehkä loppuviimeistely voisi olla U-lista alumiinista, joka kulkee seinästä kattoon ja peittää osan tiilestä.

Voisi myös ajatella listan asentamista seinää vasten niin, että seinä seisoo vapaasti näissä profiileissa. Seinässä oleva lista kiinnitetään vain ruuvilla koko matkalta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.