Olemme juuri poistaneet tapetit vanhoilta kalkkikipsiseiniltä olohuoneessa korjataksemme vähän irtonaista rappausta ja vanhoja vesivaurioita. Sen sijaan, että tapetoisimme tai käyttäisimme kudosta, haluaisimme rapata seinät hienotasoitteella, luultavasti hieman lämpimällä vaaleanharmaalla värillä.

Koska seinissä on vanha kalkkirappaus, mikään sementtiseos ei tule kysymykseen. Olen katsellut vähän Målarkalksin hienotasoitteita (http://www.malarkalk.se/sv/page/99/Produktinformation). Onko kenelläkään kokemusta siitä? Kuinka kestävä pinta tulee? Onko vaikea saada hyvä? Olen rappaillut vähän aikaisemmin, mutta melko rajoitetusti. Mutta alusta on hyvä, ja siihen tulee vain erittäin ohut kerros.

Onko olemassa vaihtoehtoisia tuotteita?

Yritä herättää tämä ketju eloon. Onko kukaan käyttänyt Målarkalks Finputs tai Sandputs?

Tai jotain vastaavaa?

Hei,
olen käyttänyt jotain samanlaista... Sekoitetaan pigmentti suoraan kalkkilaastiin ja rapataan seinät. Liitteenä kuva esimerkkinä. Etuna on, että ei synny rumia viivoja/naarmuja, jos sattuu vahingoittamaan seinää, kun laasti on läpivärjätty.
Väri tässä on 3% sinistä laastissa, joka on alun perin kermanvalkoinen ja valkoinen on 3% titaanidioksidia samassa laastissa.
Sen jälkeen olemme lisänneet muutamia mm, on suuri etu, jos alusta on hyvä. kulutus on noin 1,5 kg/m² seinäpinta
Maksan 1,11€/kg hienolaastista ja 12,8€/kg sinisestä pigmentistä. (Asun Saksassa)
Magnus

Huone, jossa on vastikään rappaamalla käsitelyt vaaleansiniset seinät ja valkoiset reunukset, ikkunan vieressä lattialla rakennustyökalut.

Kiitos, hauskaa! Miten pinta on? Pöliseekö siitä? Miltä se tuntuu kävellessä tai kosketettaessa? Käytittekö rivbrädea sienellä viimeistelyn saamiseksi?

Pinta riippuu laastin raekokosta ja käytetyistä työkaluista. Meidän seinämme on "suodatettu" ja raekoko on 0,4-0,5 mm, jolloin pintaan tulee tietty rakenne. On olemassa myös kalkkilaastia, jonka raekoko on 0,03 mm (itse asiassa tasoite), jota käsitellään leveällä ja joustavalla tasoituslastalla, jolloin pinnasta tulee täysin sileä ja verrattavissa "moderniin" seinään. Hyvän lopputuloksen saaminen vaatii kuitenkin taitoa, joten valitsin hieman helpomman vaihtoehdon karkeammilla rakeilla + suodatuksella. Seinä "murenee" hieman, kun se on juuri rapattu, mutta se häviää, kun seinää on harjattu. Tulee myös pieni maaliläiskä, jos hieroo seinää peukalolla, mutta pelkkä kosketus ei irrota maalia.

Tässä on lähikuva seinästä, jotta näet rakenteen.
Keltainen on tulos huolimattomasta pohjatyöstä =/ En ole tarpeeksi huolellisesti pessyt pois tapettiliimaa ja sen jälkeen liian ohut pohjustus. Valitettavasti ei ole uutta kuvaa "paklatuista" seinistä

Seinän lähikuva, jossa näkyy epätasainen pintastruktuuri, keltainen tahra ja teippi merkkinä puutteellisesta pohjatyöstä ja ohut pohjustus.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.