Jag ska snart ge mej i kast att bygga ett nytt fårhus, det ska bli 4x4 meter och mestadels konstruerat i 45x95 bygg reglar, det ska stå på plintar som jag borrar ned ca 1m, mellan plintarna kommer en 100x200 impregnerad regel att ligga. Inuti ska det till viss del kläs med minerit skivor(för att göra det lättstädat), utanpå ska det kläs med stående panel, och taket ska belägas med korigerad plåt. Jag har lite funderingar angående om det kommer hålla eller inte, det är reglat cc60 och även snestag kommer försänkas in (hälft i hälft) samt kortlingar på mitten för att staga upp skivorna. takstolarnas ram är byggd med 45x120 bygg reglar och inuti ett w-verk med 45x70 bygg reglar, samt en liten snutt kapad 45x220 vid takfoten taklutning 35 grader, placerade med 1 m mellanrum, det kommer bara ligga läkt på takstolarna och sedan plåtarna. Jag bor i Stockholm och fårhuset kommer stå i en jordig på ytan men längre ned sandig backe. kommer huset klara alla tjäl-lossningar och tunga snö vintrar??
Uskon rakentamiseen. Olemme valinneet verhoilla sisäseinät farmarskivor. Näyttää formplyfa, se on erittäin helppo pitää puhtaana. Riippuen siitä, kuinka korkean vuoteen aiot peittää, ehkä riittää 120 ylöspäin. Sitten selviät noin 6 levyllä.
Eläimet ovat eläimiä ja ei ole hauskaa, että uusi rakennus muuttuu likaiseksi ja rumaksi vajaksi puolen vuoden jälkeen. Sama pätee oikeastaan ulkopuolella. Falurödfärg ja saat rosa hienot lampaat. Ehkä jotain mietittävää... ulkopuoli on hieman vaikeampi, koska sen pitäisi näyttää hyvältä myös. Ehkä eltråd...
Mitä nämä farmari levyt maksavat? Olin ajatellut suojata alapuun ja samalla seinät mineritlevyllä noin 1 m ylös, mutta jos farmarilevy on yhtä hyvä ja ehkä edullisempi, se on vaihtoehto ajattelin antaa paneelin (lock panel 22x120) harmaan patinan. Ei siis punamaalia tai tervaa
On varmaan sama raha kuin formplyfa Kpstar ju em slant. Hornlösa lampaat? Mimeriten skuöle kah sanoa että ovat hauraampia. Mutta mitä minä tiedän... luulen, että siitä tulee hyvä rakennus. Lampaat ovat varmasti tyytyväisiä.
Tyylikästä.
Mitä aiot käyttää lattiana? Itse rakensin lampolan syksyllä ja aion ostaa lampaita nyt keväällä. Olen miettinyt, että olisi vain hiekkaa ja kuivikepatja.
Täytin todella ja kivellä (moreenimateriaali, joka jäi yli kaivuutyöstä) ja nyt minulla on olkikuivikekerros, halutaan säilyttää maan kosketus, joten olkikuivikekerros lämmittää maata ja eläimiä. Sitten siivoamista varten ajan vain traktorilla ja haarukoilla ja lannan pois.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.