Aion asentaa 22mm lattialastulevyn nykyisen lattian päälle omakotitalossani, ja se koskee melkein koko alakertaa. Mietin, mihin suuntaan minun pitäisi laittaa lattialastulevyt?
Yleensä ne asennetaan poikittain lattian kannattimiin, eli ei samaan suuntaan kuin ne. Mukana tulleessa hieman huonossa kuvassa näyttää siltä, että lattia tulisi asentaa olemassa olevien lattialautojen päälle, eli samaan suuntaan kuin lattian kannattimet...
Mitä asiantuntijat sanovat, mihin suuntaan minun pitäisi laittaa lattialastulevyt?
Laita kuten tunnet, alusta alla tekee siitä niin tukevaa että se riittää kuitenkin. Teen samaa kotona. Liimaan levyjen alle ja siitä tulee kiveäkin jäykempää!
Aseta kuten tunnet, alustetaan plankulla, niin se on vankka tarpeeksi. Teen samaa kotona. Liimaan levyjen alle ja siitä tulee kova kuin kivi!
Ystävällisin terveisin, fremax
Saanko kysyä, miksi ette ensin pura lankkulattiaa? Voisin kuvitella, että väliseinät ehkä seisovat lankkulattialla? Silloin on kyllä tosi hankalaa poistaa niitä.
Laita tuntosi mukaan, aluslauta tekee siitä kuitenkin riittävän tukevan. Teen samoin kotona. Liimaan levyjen alle, ja siitä tulee yhtä jäykkä kuin kivi!
Ystävällisin terveisin, fremax
Keittiö on etusijalla, joten haluan aloittaa sieltä, ja silloin on helpointa mennä lattiapalkkien suuntaisesti. Kuitenkin, kun saavun halliin johtaviin oviaukkoihin ja oikealla olevaan huoneeseen, saattaa olla helpompaa toiseen suuntaan...
SueCia sanoi:
Voiko kysyä, miksi ette ensin pura lankkulattiaa? Voisin kuvitella, että väliseinät saattavat seistä lankkulattian päällä? Sitten niiden purkaminen olisi helvetin hankalaa.
Seinäni, jotka poistetaan, ovat lankkuseiniä ja ne ovat jo poissa. Syynä siihen, miksi laitan kipsin olemassa olevan lattian päälle, on ajan säästäminen ja se tekee siitä entistä tukevamman. Korkeus katosta lattiaan tulee ylimääräisestä lattialaudoituksesta ja alaslasketusta katosta huolimatta olemaan yli 2,4 metriä.
Saako kysyä, miksi ette poista ensin lautalattiaa? Voin kuvitella, että sisäseinät saattavat seistä lautalattian päällä? Silloin niiden poistaminen olisi todella hankalaa.
(Etkö ole kiinnostunut tarkistamaan, mitä vanhan lautalattian alla on?
Jos eristystä pitää täydentää saadakseen "lämpimät lattiat" esim.)
Tuli näköjään vähän virhe siellä, en ymmärrä miten onnistuin kirjoittamaan Kipsi sen sijaan että Lattialastulevy!?
...täytyy syyttää eilisillan olutta!
Aiomme asentaa Pergo-vinyyliklickilattiaa koko alakertaan paitsi vessaan.
Olin varmaankin asettanut lattialastulevyt ylhäältä alas, siis poikittain lankkulattian ja lattiahirsien suuntaan. Ja sitten kliklattian vasemmalta oikealle, mikä on huoneen + keittiön pituussuunnassa.
Olisin varmaan laittanut lattialastulevyn ylhäältä alas, siis poikittain lankkulattiaan nähden ja lattianiskojen suuntaan.
Ja sitten laminaatin vasemmalta oikealle, mikä tulee huoneen + keittiön pituussuunnassa.
Luulen, että se olisi hyvä ratkaisu, koska voin aloittaa ylävasemmasta kulmasta ja saada keittiön valmiiksi ensin.
Jos saan lattian keittiöosaan sisään, voin aloittaa kipsilevyjen asennuksen, koska keittiö tulee perjantaina.
Lattian asentaminen on luultavasti nopein osa remonttiasi, jos alusta on tasainen. Lastulevy: liimaa saumoihin ja sitten muutama ruuvi per levy. Ja sitten vähän hiontaa saumoihin, kun liima on kuivunut. Klikkilattia: tjoff tjoff tjoff, valmis yhdessä päivässä
Aluslattia ei ole täydellinen, mutta luulen, että ratkaisen sen laittamalla hieman kovalevyä alle joissakin paikoissa.
Noudin ensimmäisen paketin, jossa oli 30 lattialastulevyä viime viikon lopulla, joten huomenna aloitan heti kun tiskipöytä on poissa...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.