2 878 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Laattojen leikkaus
Hei!
Aion laittaa laattoja keittiöön ja eteiseen. Keittiö ja eteinen erotetaan seinällä, jossa on aukko. Nykytilanteessa minun täytyy leikata neliön muotoinen kulma laattaan "yhdistääkseni" keittiön ja eteisen. Onko se mahdollista? Tehdäänkö niin? Vaihtoehtoisesti voin laittaa pienempiä paloja (säännöllinen koko) aukkoon keittiön ja eteisen välillä ja jatkaa sen jälkeen kokonaisilla paloilla. Mihin pyritään?
Keittiö
---------------------
Aukko Seinä
--------------------
Eteinen
Aion laittaa laattoja keittiöön ja eteiseen. Keittiö ja eteinen erotetaan seinällä, jossa on aukko. Nykytilanteessa minun täytyy leikata neliön muotoinen kulma laattaan "yhdistääkseni" keittiön ja eteisen. Onko se mahdollista? Tehdäänkö niin? Vaihtoehtoisesti voin laittaa pienempiä paloja (säännöllinen koko) aukkoon keittiön ja eteisen välillä ja jatkaa sen jälkeen kokonaisilla paloilla. Mihin pyritään?
Keittiö
---------------------
Aukko Seinä
--------------------
Eteinen
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
jos haluaa leikata kulman laatan, voi sahata kahdesta suunnasta, olen nähnyt, että jos haluaa leikata palan niin että laatasta tulee u... niin voi sahata useita kertoja muutaman sentin välein ja sitten murtaa pois ne kapeat pitkät palat, jotka ovat jäljellä...
luulen, että laatoittaja voi jakaa laatan koko matkalta ja sitten leikata pois sen osan, joka pitää poistaa, sitten laittaa ne kaksi palaa reuna reunaan ilman kiinnitystä (tämä on jotain, mitä olen nähnyt käytännössä - mutta ei välttämättä niin kuin PITÄISI tehdä
)
luulen, että laatoittaja voi jakaa laatan koko matkalta ja sitten leikata pois sen osan, joka pitää poistaa, sitten laittaa ne kaksi palaa reuna reunaan ilman kiinnitystä (tämä on jotain, mitä olen nähnyt käytännössä - mutta ei välttämättä niin kuin PITÄISI tehdä
Osta kiviterä kulmahiomakoneeseen tai vielä paremmin timanttiterä. Silloin teet sen hetkessä. On vaikeampaa, kun täytyy hiomakoneella
Erittäin hyvä vinkki on katkoa ulkona.
Se, mitä tavoittelin, on maksimaalinen määrä täysikokoisia laattoja lattialla ja ettei missään ole ohuita "listerejä".
Se, mitä tavoittelin, on maksimaalinen määrä täysikokoisia laattoja lattialla ja ettei missään ole ohuita "listerejä".
Huomasin seuraavana päivänä, että joissakin laatoissa oli vähän tasoeroa (1-1,5mm). Vaikka luulee olevansa melko huolellinen, aina on jotain. Tasoitteleeko se vähän saumauksen yhteydessä vai pitääkö se vain hyväksyä näin? Miten teillä on ollut? Minä, joka tiedän missä se on, huomaan sen, mutta ei siitä muille tarvitse kertoa
. Vinkkejä kuinka te yleensä teette?
Jos laatat ovat jo paikoillaan, niin nykyään on korkeuseroa
Saumaus tekee sen vähemmän näkyväksi, mutta se riippuu myös siitä, millaisia laattoja sinulla on. Minulla oli rustiikkisia, epätasaisilla reunoilla, joten se ei näkynyt lainkaan (vaikka asensin ne melko tasaisesti
)
Jos lattia ei ole supertasainen, kannattaa kokeilla asetella yksi laatta etukäteen. On helppo, että jossain on kohouma tai vastaava. Minun piti hioa hieman tiettyjen laattojen alta, jotta siitä tulisi tasainen. Tiivistekerros on kylpyhuoneessa melko paksu tietyissä kohdissa, huomasin.
Jos lattia ei ole supertasainen, kannattaa kokeilla asetella yksi laatta etukäteen. On helppo, että jossain on kohouma tai vastaava. Minun piti hioa hieman tiettyjen laattojen alta, jotta siitä tulisi tasainen. Tiivistekerros on kylpyhuoneessa melko paksu tietyissä kohdissa, huomasin.
Klikkaa tästä vastataksesi