Hei,

olen ullakolla rakentanut kylmävintin, jonka olen valmistellut säilytystä varten. Haluaisin saada laatikoita, jotka voi vetää ulos. Mutta en tiedä, miten meidän pitäisi rakentaa nämä laatikot?

Ajatuksena oli (jonkin sisustuslehden näkemäni mukaan), että laatikon etuosa olisi "seinään sisään", lattialista myös laatikossa, jotta ne eivät näkyisi niin paljon, sulautuisivat sisään. He olivat kuitenkin rakentaneet seinän ja laatikon etuosan puupaneelista, ja minun seinäni on kipsiä.
Luulen kuitenkin, että kipsi ei kestä sivuilla, kun laatikoita suljetaan ja avataan, jos niihin osuu.

Onko teillä ideoita tai vinkkejä (piirustuksia?)

Katso kuva joistakin osastoista. (kaksi reikää kauimpana oikeassa kulmassa saavat luukut.)

• Rakenteilla oleva kattotila, jossa puulattia ja keskeneräisiä säilytyslokeroita, kaksi aukkoa oikeassa kulmassa ja rakennusvalaisin.
K
Oletan, että aiot maalata kipsin... Etkö voisi rakentaa laatikoita pyörillä, päällystää kipsillä niin, että saat "tehtaan reunan" (upotuksen kanssa) sivuille, jolloin voit asentaa metallikulmat siihen. Sellaisia, joita käytetään kipsiseinissä. Sitten tasoittaa kulmat, maalata ja liimata lattialistat.

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4172

Mahdollisesti voisi myös olla, että laatikoiden pyörät kulkisivat jonkinlaisissa urissa... silloin ne eivät iskisi toisiinsa.

Toivottavasti sait jotain mietittävää :)

ps. mikä lattia sinulla on? ds.

Panostaisin johonkin kovempaan, kuten liimattuihin puulevyihin, ja sitten hioisin ja maalaisin ne niin, että niistä tulisi kipsiä muistuttava pinta.

Anteeksi että keskeytän, mutta lattiasi on hurjan hieno :o Mikä se on?

Kiitos vinkeistä, olen miettinyt jotain samanlaista. Seinät on maalattu ja ne ovat varmaankin kaikkein alttiimpia, kun vetää laatikoita sisään ja ulos. Pyörien urat olivat fiksut!

Onko joku tehnyt samanlaisia laatikoita?

Lattia on saarnilattia HARO PARKETT 4000 3-STAV - Ask Country

Hjalmar, yksi pieni kysymys vain:

Miksi et aseta laatikoita siten, että ne alkavat heti jalkalistan yläpuolelta, jolloin vältät sen saumankin. Ja sitten kehystät sivut, jotta voit käyttää kiskoja sen sijaan, esimerkiksi sellaisia, joita on isoissa laatikoissa keittiössä?

Saattaa olla hyvä idea tosin.

Mutta muuten, kiitos inspiraatiosta, itse mietin nimittäin juuri, miten voisin hyödyntää katon allekkäisiä laatikoita :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.