9 283 lukukertaa ·
5 vastausta
9k lukukertaa
5 vastausta
Laatikot ullakon viistorakenteessa - rakennusvinkkejä?
Hei,
olen ullakolla rakentanut kylmävintin, jonka olen valmistellut säilytystä varten. Haluaisin saada laatikoita, jotka voi vetää ulos. Mutta en tiedä, miten meidän pitäisi rakentaa nämä laatikot?
Ajatuksena oli (jonkin sisustuslehden näkemäni mukaan), että laatikon etuosa olisi "seinään sisään", lattialista myös laatikossa, jotta ne eivät näkyisi niin paljon, sulautuisivat sisään. He olivat kuitenkin rakentaneet seinän ja laatikon etuosan puupaneelista, ja minun seinäni on kipsiä.
Luulen kuitenkin, että kipsi ei kestä sivuilla, kun laatikoita suljetaan ja avataan, jos niihin osuu.
Onko teillä ideoita tai vinkkejä (piirustuksia?)
Katso kuva joistakin osastoista. (kaksi reikää kauimpana oikeassa kulmassa saavat luukut.)
olen ullakolla rakentanut kylmävintin, jonka olen valmistellut säilytystä varten. Haluaisin saada laatikoita, jotka voi vetää ulos. Mutta en tiedä, miten meidän pitäisi rakentaa nämä laatikot?
Ajatuksena oli (jonkin sisustuslehden näkemäni mukaan), että laatikon etuosa olisi "seinään sisään", lattialista myös laatikossa, jotta ne eivät näkyisi niin paljon, sulautuisivat sisään. He olivat kuitenkin rakentaneet seinän ja laatikon etuosan puupaneelista, ja minun seinäni on kipsiä.
Luulen kuitenkin, että kipsi ei kestä sivuilla, kun laatikoita suljetaan ja avataan, jos niihin osuu.
Onko teillä ideoita tai vinkkejä (piirustuksia?)
Katso kuva joistakin osastoista. (kaksi reikää kauimpana oikeassa kulmassa saavat luukut.)
Oletan, että aiot maalata kipsin... Etkö voisi rakentaa laatikoita pyörillä, päällystää kipsillä niin, että saat "tehtaan reunan" (upotuksen kanssa) sivuille, jolloin voit asentaa metallikulmat siihen. Sellaisia, joita käytetään kipsiseinissä. Sitten tasoittaa kulmat, maalata ja liimata lattialistat.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4172
Mahdollisesti voisi myös olla, että laatikoiden pyörät kulkisivat jonkinlaisissa urissa... silloin ne eivät iskisi toisiinsa.
Toivottavasti sait jotain mietittävää
ps. mikä lattia sinulla on? ds.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4172
Mahdollisesti voisi myös olla, että laatikoiden pyörät kulkisivat jonkinlaisissa urissa... silloin ne eivät iskisi toisiinsa.
Toivottavasti sait jotain mietittävää
ps. mikä lattia sinulla on? ds.
Kiitos vinkeistä, olen miettinyt jotain samanlaista. Seinät on maalattu ja ne ovat varmaankin kaikkein alttiimpia, kun vetää laatikoita sisään ja ulos. Pyörien urat olivat fiksut!
Onko joku tehnyt samanlaisia laatikoita?
Lattia on saarnilattia HARO PARKETT 4000 3-STAV - Ask Country
Onko joku tehnyt samanlaisia laatikoita?
Lattia on saarnilattia HARO PARKETT 4000 3-STAV - Ask Country
Hjalmar, yksi pieni kysymys vain:
Miksi et aseta laatikoita siten, että ne alkavat heti jalkalistan yläpuolelta, jolloin vältät sen saumankin. Ja sitten kehystät sivut, jotta voit käyttää kiskoja sen sijaan, esimerkiksi sellaisia, joita on isoissa laatikoissa keittiössä?
Saattaa olla hyvä idea tosin.
Mutta muuten, kiitos inspiraatiosta, itse mietin nimittäin juuri, miten voisin hyödyntää katon allekkäisiä laatikoita
Miksi et aseta laatikoita siten, että ne alkavat heti jalkalistan yläpuolelta, jolloin vältät sen saumankin. Ja sitten kehystät sivut, jotta voit käyttää kiskoja sen sijaan, esimerkiksi sellaisia, joita on isoissa laatikoissa keittiössä?
Saattaa olla hyvä idea tosin.
Mutta muuten, kiitos inspiraatiosta, itse mietin nimittäin juuri, miten voisin hyödyntää katon allekkäisiä laatikoita
Klikkaa tästä vastataksesi