Meillä on pieni muuri kadun varrella, joka "hajoaa". Tämä johtuu luultavasti kolmesta tekijästä: kuinka se on tehty, ikä ja se, että siinä on ruuvattu aidaksi päälle. Ei pitäisi olla mahdotonta korjata. Mutta olen epäonnistunut kolme kertaa. En halua poistaa muuria.
Yritys yksi: käytä täysin väärää laastia. Näytti hyvältä kuukauden ajan ja sitten huonompi kuin ennen korjausta.
Yritys kaksi: kokeilin kuituvahvistettua combitexiä rajoitetuilla alueilla. Tuli kovaa ja hyvää, mutta oli vaikea täyttää ja epäonnistuin valamaan kierretankoja kiinni aitaan.
Yritys kolme: meni vuosi tai kaksi yrityksen kaksi jälkeen ja käytin samaa kuituvahvistettua laastia. Näyttää tulleen pehmeämmäksi. Voin helposti raaputtaa sitä, joten en usko että se kestää. On luultavasti vanhentunut, vaikka säkki oli avaamaton.

Pääkysymykseni on, mitä laastia/betonia minun pitäisi käyttää? Toimittajat ohjaavat jälleenmyyjille, joista valitettavasti en löydä tarvittavaa osaamista!

• Vanha kivimuuri, johon on kiinnitetty metalliaita, on murenemassa ja kaipaa korjausta. Rikkoutunutta laastia ja vihreää nurmikkoa näkyy taustalla.
  • Vanha kivimuuri, jolla on metallinen aita ja osittain rapautunut pinta; muurin edustalla on asfalttia ja taustalla vehreä pensas.
Claes Sörmland
Eikö se ole valettu betoniseinä. Silloin on pieni ongelma korjata halkeamia, sillä se liikkuu halkeamassa, joten kaikki korjaukset menevät pieleen. Voitko irrottaa segmenttejä seinästä, jossa se on haljennut, järjestää uudet raudoitukset ja valaa uudelleen seinän päälle.

Korjaus rappaamalla tehdään sementtilaastilla, esimerkiksi hienobetonilla (kiviaines + sementti). Ei ole helppoa saada kauniiksi, se vain valuu.

• Tykkään
Paul F
  • Laddar…
C
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Då är det ett litet elände att laga sprickor för den rör ju på sig i sprickan så alla lagningar går åt helsike.
Har sett förslag på att bila ur en bit, borra hål på vardera sidan om sprickan och dra dit några kramlor som man böjt till av armeringsjärn som fixerar halvorna. (Innan man putsar/gjuter in dem). Dock inget jag testat själv.

Har själv lyckats bra med att fylla sprickor med tunnblandad reparationsbetong. Utmaningen är bara att få ner den på djupet. Man kan bila ur lite och/eller vibrera ner den på lämpligt sätt tänker jag.

• Tykkään
Paul F
  • Laddar…
Claes Sörmland
C cpalm sanoi:
Olen nähnyt ehdotuksia, että poistetaan osa, porataan reikiä molemmille puolille halkeamaa ja kiinnitetään sinne muutamia tarttuja, jotka on taivutettu raudoitustangosta kiinnittämään puoliskot. (Ennen kuin rappaa/valaa ne paikalleen). En kuitenkaan ole itse kokeillut tätä.

Olen itse onnistunut hyvin täyttämään halkeamia hyvin ohennetulla korjausbetonilla. Haasteena on vain saada se menemään syvyyteen. Voisi poistaa hieman ja/tai värähdellä sen sopivalla tavalla alas, ajattelen.
Uskon ensimmäiseen ratkaisuun, suunnilleen sitä mitä ajattelin vastauksessani.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.